فروپاشی داخلی رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
میرقاسم مؤمنی، کارشناس مسائل قفقاز در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» بررسی کرد:

فروپاشی داخلی رژیم صهیونیستی

میرقاسم مؤمنی، کارشناس مسائل قفقاز با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دلیل چالش‌های داخلی به دشمن خارجی نیاز ندارد، گفت: میان صهیونیست‌ها و مهاجران اجماع و همسویی وجود ندارد و این مناقشه به احزاب سیاسی این رژیم سرایت کرده است. می‌توان گفت به دلیل اختلافات شدید احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی، این رژیم از درون در حال فروپاشی است.
میرقاسم مؤمنی؛ کارشناس مسائل قفقاز
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 11
کد خبر: ۱۹۸۲۲۵

فروپاشی داخلی رژیم صهیونیستی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ رژیم صهیونیستی امروز در بحرانی‌ترین مقطع حیات خود قرار دارد و هر روز بر عمق و دامنه بحران‌های موجودیتی و هویتی آن افزوده می‌شود؛ تنش‌های درونی و شکاف داخلی بدنه ارتش، سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی، احزاب سیاسی و ... آن را فراگرفته است، به طوری که سطح آسیب‌پذیری آن حتی مقابل گروه‌های مقاومت فلسطینی شدت یافته است.


در نبردهای دو سال اخیر ماشین جنگ، ترور و خشونت این رژیم با تسلیحات پیشرفته و سامانه‌های موشکی و دفاعی قدرتمند، به شکل بی‌سابقه‌ای زمین‌گیر شده و شکست خورده است، به گونه‌ای که در جنگ با گروه‌های مقاومت فلسطینی نمی‌توانند اقدامی انجام دهند. برآیند میدانی و سیاسی شرایط مذکور به خوبی نشان می‌دهد رژیم آپارتاید صهیونیستی در شرایط نابودی و فروپاشی قرار دارد.

از بدو مهاجرت صهیونیست ها از اقصی نقاط جهان به سرزمین های اشغالی درگیر جنگ و خونریزی اعم از داخلی یا جنگ با همسایگان و مردم محلی شدند


میرقاسم مؤمنی، کارشناس مسائل قفقاز درباره بحران های داخلی رژیم صهیونیستی و آنچه به تصمیم مهاجرت صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی منجر شده است، به «راهبرد معاصر» گفت: یکی از مهم ترین اهداف و ایدئولوژی تشکیل رژیم صهیونیستی به وسیله بنیان گذاران آن در سال 1948 میلادی حمایت همه جانبه از صهیونیست های جهان بود. آنها تأکید می کردند، صهیونیست های جهان پشتوانه و حامی ندارند، لذا باید رژیمی تأسیس شود تا از صهیونیست های عالم حمایت کند.


وی افزود: سرزمینی مختص به صهیونیست ها اشغال کردند تا همه آنها را زیر چتر واحد حمایتی رژیم صهیونیستی قرار دهند؛ صهیون های جوان مورد نظر بنیان گذاران این رژیم بودند تا اینکه بعد از پایان جنگ جهانی دوم ادعای هولوکاست مطرح شد.


کارشناس مسائل قفقاز عنوان کرد: بعد از تأسیس رژیم صهیونیستی، صهیونیست ها از جای جای دنیا به سرزمین های اشغالی مهاجرت کردند تا به زعم خود کشوری تشکیل دهند که از آنها حمایت کند و در آسایش زندگی کنند، غافل از اینکه در بدو ورود مشکلاتی که آنها رقم زدند، خود و منطقه را متأثر کرد.


مؤمنی گفت: از بدو مهاجرت صهیونیست ها از اقصی نقاط جهان به سرزمین های اشغالی درگیر جنگ و خونریزی اعم از داخلی یا جنگ با همسایگان و مردم محلی شدند. بی تردید بخش زیادی از کشتارهایی که در سرزمین های اشغالی اتفاق افتاده ناشی از تثبیت قدرت صهیونیست هاست که البته مورد حمایت های آمریکا و غرب قرار داشتند و تا به امروز توانسته اند به زور به حیات خود ادامه دهند.


وی با بیان اینکه طرح حمایت از صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی شکست خورده است، گفت: بعد از گذشت نزدیک به 70 سال از تشکیل رژیم جعلی، صهیونیست ها نه تنها نتوانسته امنیت خود را حفظ کنند، بلکه خواهان حمایت صهیونیست های جهان از حیات خود هستند. به بیان دیگر می توان گفت، رژیم صهیونیستی شبیه به فرزند نارسی است که امکان رشد و بلوغ ندارد، زیرا به هیچ وجه دارای فاکتورهای تکاملی نیست.


کارشناس مسائل قفقاز توضیح داد: رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی دارای جمعیت غیر متجانسی است که از کشورهای مختلف جهان اعم از اروپا، آمریکا، قاره آسیا و آفریقا گرد هم آمده اند، انسان هایی با فرهنگ ها و اخلاقیات متفاوت و رفتارهایی که همسو با هم نیست، ضمن اینکه 90 درصد مهاجران ساکن سرزمین های اشغالی کمترین اعتقادی به صهیونیزم ندارند و فقط شناسنامه ای صهیونیستی هستند و بیشترشان لائیک به شمار می روند.

بعد از گذشت نزدیک به 70 سال از تشکیل رژیم جعلی، صهیونیست ها نه تنها نتوانسته امنیت خود را حفظ کنند، بلکه خواهان حمایت صهیونیست های جهان از حیات خود هستند


مؤمنی بیان داشت: در جامعه رژیم صهیونیستی کمتر از 10 درصد یهودی معتقد وجود دارد، بنابراین مردمی متفاوت از هم با عقاید و رفتارها و سلوک متفاوتی زندگی می کنند که عرصه را برای زندگی بر هم سخت کرده اند، به این دلیل صهیونیست ها هیچ گاه رژیمی متحد تشکیل نداده اند و همواره کابینه های صهیونیستی به حد نصاب نرسیده است.

 


کارشناس مسائل قفقاز با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی از داخل است، گفت: در 70 سال گذشته این مشکل همواره در رژیم صهیونیستی وجود داشته و روز به روز حادتر شده است؛ به طوری که با صراحت می توان گفت، تنها چیزی که برای صهیونیست ها مانده حفظ ظاهر است؛ یعنی به دشمن خارجی نیاز ندارند. میان صهیونیست ها و مهاجران اجماع و همسویی وجود ندارد واین موضوع به احزاب سیاسی این رژیم نیز سرایت کرده است، بنابراین به دلیل اختلافات شدید احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی، این رژیم از درون در حال فروپاشی است.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار