دیدار بنیامین نتانیاهو با هیئت دموکرات کنگره آمریکا-راهبرد معاصر

دیدار بنیامین نتانیاهو با هیئت دموکرات کنگره آمریکا

بنیامین نتانیاهو عصر دوشنبه با هیئت کنگره آمریکا که برای مذاکره با طرف‌های صهیونیست به فلسطین اشغالی سفر کرده، دیدار و گفتگو کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 07
کد خبر: ۱۹۸۳۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ رسانه‌های صهیونیست به نقل از دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کردند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر امروز با هیئتی از اعضای دموکرات کنگره آمریکا که به نمایندگی از آیپک به (فلسطین اشغالی) سفر کرده اند، دیدار و گفتگو کرد.

او در این دیدار خواستار مطرح کردن تهدید نظامی واقعی علیه ایران از سوی آمریکا و بکارگیری این اهرم فشار در زمان‌های مناسب شد.

براساس بیانیه دفتر نتانیاهو، وی ادعا کرده است که ما نمی‌خواهیم جهانی را شاهد باشیم که در آن ایران قادر به تهدید نیویورک یا واشنگتن یا هر جای دیگری باشد، ما جهانی را نمی‌خواهیم که آن‌ها قادر باشند اسرائیل را در آن از بین ببرند.

گفتنی است پایگاه خبری صهیونیستی اسرائیل ۲۴ در خبری اعلام کرد، هیئتی از مجلس نمایندگان آمریکا به (فلسطین اشغالی) سفر کرده است.

این هیئت متشکل از ۲۴ عضو حزب دموکرات آمریکا است که ریاست آن را حکیم جفرز عضو مجلس نمایندگان و استینی هاپر دیگر نماینده مجلس به عهده داشته و نشست‌هایی را در سطوح عالی با رهبران اسرائیلی و فلسطینی برگزار می‌کنند.

به نوشته این رسانه صهیونیستی، یکی از دستور کار‌های این هیئت مذاکره با مسئولین کابینه در مورد برنامه اصلاحات قضائی نتانیاهو است که باعث نگرانی کاخ سفید شده است، همچنین مسئله راه‌حل دو دولت نیز یکی دیگر از دستور کار‌های این هیئت در فلسطین اشغالی خواهد بود.

منابع صهیونیست سومین هدف این سفر را تلاش‌های صورت گرفته برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی هسته‌ای اعلام کردند.

در کنار آن قرار است مبارزه با افراطی گری و توسعه توافق ابراهیم هم با مسئولین اسرائیلی بررسی شود. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده