آمریکا ارسال تانک آبرامز به اوکراین را تایید کرد-راهبرد معاصر

آمریکا ارسال تانک آبرامز به اوکراین را تایید کرد

رئیس دپارتمان تدارکات ارتش آمریکا اعلام کرد که واشنگتن با ارسال اولین دسته از تانک‌های آبرامز به اوکراین برای جنگ با روسیه موافقت کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 08
کد خبر: ۱۹۸۴۱۱

به گزارش راهبرد معاصر، «داگ بوش» رئیس دپارتمان تدارکات ارتش آمریکا اعلام کرد که واشنگتن با ارسال اولین دسته از تانک‌های آبرامز به اوکراین برای جنگ با روسیه موافقت کرده است.

 

بوش در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: «اکنون آنها (تانک‌های آبرامز) به همراه دیگر اقلام شامل مهمات، قطعات یدکی، تجهیزات برای سوخت‌گیری و تعمیر، به اروپا و سپس به اوکراین ارسال خواهند شد».

 

در پایان ژوئیه بود که نشریه «پالتیکو» گزارش داد که اولین دسته از تانک‌هایی که آمریکا به اوکراین تحویل می‌دهد بیش از هشت خودروی جنگی نخواهد داشت. در مجموع، واشنگتن قصد دارد ۳۱ دستگاه تانک آبرامز از مدل قدیمی M۱A۱ را به کی‌یف عرضه کند.

 

دولت زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها به کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

 

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

 

پیش از این نیز یک کارشناس حوزه راهبرد امنیتی آمریکا ضمن اشاره به خلف وعده کی‌یف در عدم حمله به خاک روسیه با استفاده از تسلیحات غربی، گفته بود که با این اوصاف حل مناقشه اوکراین بیش از پیش غیرممکن شده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده