پایان کار غول ۳ میلیون دلاری رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پایان کار غول ۳ میلیون دلاری رژیم صهیونیستی

جنبش حماس با خمپاره ارزان قیمت «یاسین ۱۰۵» موفق شد غول ۳ میلیون دلاری ارتش رژیم صهیونیستی را از کار بیندازد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۴۵۶۶۳

به گزارش راهبرد معاصر، نفربر زرهی «نمر» یکی از مهم‌ترین خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی است که ارتش تل‌آویو آن را انقلابی در دنیای نفربرهای نظامی و زرهی نامیده بود و در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار از آن رونمایی کرد.

 

هزینه ساخت هر فروند از این نفربرها بالغ بر ۳ میلیون دلار است که بر اساس ساختار کلی تانک مرکاوا تولید می‌شود و امکان نقل و انتقال ۱۲ نظامی اسرائیلی در قسمت عقب و ۳ نظامی در کابین جلویی وجود دارد.

 

بر اساس این گزارش، نفربر مذکور مجهز به توپخانه و سیستم پرتاب بمب دستی و بمب دودزا است و می تواند دو فروند موشک نیز شلیک کند.

 

ارزیابی‌های موجود نشان می‌دهد که ارتش اشغالگر صهیونیستی در حال حاضر بالغ بر ۲۹۰ فروند از این نفربرها در اختیار دارد که گرچه نیروهای پیاده ارتش تاکنون با خاطری نسبتا آسوده از آن استفاده می کردند، اما در آینده استفاده از آن به کابوس عناصر نظامی اطلاعاتی تبدیل خواهد شد.

 

نکته جالب‌تر اینکه گردان‌های عز الدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس موفق شدند این نفربر را با خمپاره یاسین ۱۰۵ منهدم کنند که سلاحی بسیار ارزان قیمت است. پیش از این نیز یاسین ۱۰۵ یک فروند نفربر زرهی دشمن را در اواسط ژانویه گذشته منهدم کرده بود. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده