گزارش تلفنی نظامی ارشد اوکراین به رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

گزارش تلفنی نظامی ارشد اوکراین به رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در تماس تلفنی با نظامی ارشد آمریکایی، درباره روند عملیات تهاجمی نظامیان کی‌یف علیه نیروهای روس و وضعیت نبرد در خطوط مقدم به میلی گزارش داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 08
کد خبر: ۱۹۸۴۰۶

به گزارش راهبرد معاصر، منابع محلی شامگاه دوشنبه از تماس تلفنی «والِری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین با ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خبر دادند.

 

زالوژنی نیز با تایید این خبر، در کانال تلگرامی خود نوشت که در این تماس تلفنی درباره روند عملیات تهاجمی اوکراین علیه نیروهای روسیه و وضعیت نبرد در خطوط مقدم به میلی گزارش داده است.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «زالوژنی با ژنرال میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به‌صورت تلفنی گفت‌وگو و درمورد وضعیت عملیات در جبهه‌های نبرد صحبت کرد».

 

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین به نظامی ارشد آمریکا گفت که ارتش کی‌یف همچنان به انجام عملیات آفندی و پدافندی ادامه می‌دهد و اقدامات تدافعی به‌صورت دائمی انجام می‌گردد.

 

طبق این گزارش، دو طرف ضمن بحث درباره نیازهای فعلی نیروهای مسلح اوکراین به سلاح و مهمات، توافق کردند که در تماس باقی مانده و فعالانه تعامل داشته باشند.

 

گزارش‌دهی ارتش اوکراین به ارتش آمریکا درباره روند جنگ با روسیه، به‌صورت ماهیانه در تماس تلفنی مستقیم زالوژنی با میلی انجام می‌شود که برخی تحلیلگران می‌گویند در جریان این تماس‌ها، نیروهای کی‌یف دستورات جدیدی از واشنگتن برای جنگ نیابتی با مسکو دریافت می‌کنند.

 

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که مذاکرات بین واشنگتن و کی‌یف درباره تعهدات امنیتی طولانی‌مدت این کشور به اوکراین، در بحبوحه جنگ با روسیه، آغاز شده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده