فرآیند ثبت نام کارت ملی هوشمند + مدارک لازم جهت تعویض-راهبرد معاصر
ابعاد تازه از هنجار شکنی در دانشگاه علوم تحقیقات| دانشجوی هنجار شکن در بیمارستان روانی بستری شد بخشنامه بکارگیری معلمان ‎حق التدریس جامانده برای برخی استان‌ها صادر شد ادعای پاره کردن لباس دختر دانشجو توسط حراست دانشگاه علوم تحقیقات صحت دارد؟ دانشگاه آزاد: دانشجوی علوم‌ تحقیقات به دلیل اقدام منافی اخلاق به کلانتری تحویل داده شد کاهش دما و رگبار باران از یکشنبه در تهران بهزیستی: احتمال کودک‌آزاری در پرونده فوت دختر فرزندخوانده کاشمری وجود دارد افشای راز هولناک ۸ سال زندگی مشترک با آزمایش دی ان ای؛ حکم اعدام برای زن و مرد خیانتکار آخرین آمار ترک خدمت و مهاجرت پرستاران ایران واکنش دانشگاه آزاد به اقدام منافی عفت دانشجوی دختر علوم تحقیقات افزایش ۵۰۰ درصدی موارد آبله میمون در آفریقا جزئیات رقم افزایش حقوق کارورزان و دستیاران پزشکی اعلام شد محدودیت جدید سازمان غذا و دارو برای مواد اولیه فعالیت نوبت صبح مدارس ۴ شهر در روز شنبه غیرحضوری شد بارش‌ها از نیمه دوم پاییز بهتر می‌شود | زمستان پر بارش در پیش است؟ اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج – چالوس

فرآیند ثبت نام کارت ملی هوشمند + مدارک لازم جهت تعویض

فرآیند ثبت نام کارت ملی هوشمند با گذشت چند سال از اجرای آن هنوز به اتمام نرسیده است و نزدیک به ۶ تا ۸ میلیون نفر در کشور برای دریافت آن هیچ اقدامی نکرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 22
کد خبر: ۱۹۸۸۳

به گزارش راهبرد معاصر ، کارت ملی، کارتی است که با هوشمند شدن آن اطلاعاتی بیشتر از اطلاعات هویتی افراد همچون اسم و فامیل در آن تعبیه شده است و شهروندانی که هنوز نسبت به تعویض کارت ملی قدیمی خود اقدام نکرده‌اند، باید هرچه سریع‌تر دست به کار شوند. برای این کار لازم است مراحلی را طی کنند تا کارت ملی جدید خود را دریافت کنند.

 

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان ثبت احوال کشور یا دفاتر ثبت احوال کشور برای پیش ثبت نام دریافت کارت هوشمند ملی با وارد کردن اطلاعات شخصی و هویتی خود اقدام کنند.

 

نحوه وارد کردن اطلاعات هویتی افراد در سایت سازمان ثبت احوال بدین گونه است که متقاضیان پس از ورود به سایت باید یک فرم شامل اطلاعات فردی، هویتی و تحصیلی را به طور صحیح تکمیل کنند و مبلغ تعیین شده در سایت را توسط کارت بانکی به صورت آنلاین پرداخت کنند، پس از تکمیل فرم و بررسی مجدد آن برای جلوگیری از بروز هرگونه خطایی، فرم را ارسال کنند.

 

پس از ارسال فرم یک کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود که نشان دهنده‌ پشت سر گذاشتن مراحل پیش ثبت نام است و او باید این کد را تا زمان دریافت کارت ملی هوشمند خود حفظ کند، بعد از اینکه اطلاعات خود را ارسال کرد، از سوی سازمان ثبت احوال استعلام می‌شود و در صورت تأیید کد رهگیری برای متقاضی ارسال خواهد شد که بعد از ورود مجدد به سایت و وارد کردن کد رهگیری خود می‌تواند از دفاتر پیشخوان دولت نوبت گیری و نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت به محل سکونت خود را انتخاب کند.

 

حال اگر قادر به انجام این کارها نیستید و یا به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، فرم مربوط به اطلاعات هویتی و شخصی خود را تکمیل کنید و همچنین با پرداخت هزینه تکمیل فرم، درخواست پیش ثبت نام دریافت کارت ملی هوشمند خود را توسط دفاتر پیشخوان دولت انجام دهید و پس از دریافت نوبت، در زمان تعیین شده ،دوباره به این دفاتر مراجعه کنید.

 

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ، اظهار کرد: فرآیند ثبت نام کارت ملی هوشمند هیچ تغییری نکرده و همانند گذشته است.

 

او با اشاره به اینکه ۶ تا ۸ میلیون نفر برای ثبت نام کارت ملی هوشمند خود اقدام نکرده‌اند، افزود: امیدواریم این تعداد باقی مانده که هنوز برای ثبت نام کارت ملی هوشمند خود هیچ اقدامی نکرده‌اند، ثبت نام کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره زمان اتمام این پروژه گفت: سعی داریم که پایان سال ۹۸، پروژه کارت ملی هوشمند خاتمه یابد.


مدارک مورد نیاز برای تعویض کارت ملی:

متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند باید برای تعویض کارت‌های ملی قدیمی خود باید شناسنامه عکس دار، کارت ملی قدیمی، یک قطعه عکس با زمینه سفید را به همراه داشته باشند. همچنین آدرس محل زندگی و کد پستی، ارائه شماره تلفن ثابت و همراه از جمله اطلاعاتی است که برای پیش ثبت نام کد ملی و به هنگام مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت ضروری است.

 

در هنگام مراجعه به این دفاتر، اطلاعات تکمیلی متقاضی از قبل ارسال شده و در سیستم موجود است. پس از تطبیق اطلاعات ارسالی متقاضی با اطلاعات کارت ملی و شناسنامه و گرفتن عکس پرسنلی از اودر دفاتر پیشخوان دولت، نوبت به تکمیل اطلاعات شخصی متقاضی می‌رسد.

 

در این مرحله پس از تکمیل اطلاعات ثبت نام، اطلاعاتی نظیر اثر انگشت و امضای دیجیتال فرد متقاضی نیز دریافت و ثبت می‌شود. این کار در خود دفاتر پیشخوان دولت و یا مراکز اعلام شده توسط آنان صورت می‌گیرد و تمامی این اطلاعات وارد کارت ملی هوشمند خواهد شد.

حدود ۱۶ هزار دفتر پیشخوان دولت در سراسر کشور وجود دارد که افراد فاقد کارت ملی هوشمند می‌توانند برای دریافت کارت خود به این دفاتر مراجعه کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار