افزایش تلفات آتش سوزی هاوایی به ۶۷ نفر-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

افزایش تلفات آتش سوزی هاوایی به ۶۷ نفر

تعداد قربانیان آتش‌سوزی‌های جنگلی در مائویی هاوایی به ۶۷ نفر افزایش یافته است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 12
کد خبر: ۱۹۸۹۹۰

به گزارش راهبرد معاصر. تعداد تلفات جانی آتش سوزی هاوایی در حالی به ۶۷ نفر افزایش یافته که تیم‌های جستجو در حال بررسی علت این آتش سوزی گسترده و چگونگی گسترش آن به مناطق تفریحی و تاریخی هستند.

 

آن لوپز، دادستان کل منطقه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دادستان کل تصمیم‌گیری‌های حیاتی و سیاست‌های پایدار درباره آتش‌سوزی‌های جنگلی در جزایر مائوئی و هاوایی را در این هفته بررسی خواهد کرد.»

 

این آتش سوزی‌ها به مرگبارترین فاجعه طبیعی در تاریخ هاوایی تبدیل شده است و از سونامی که در سال ۱۹۶۰، یک سال پس از پیوستن هاوایی به آمریکا، ۶۱ نفر را در جزیره بزرگ هاوایی کشته بود، پیشی گرفته است.

 

به دلیل شرایط خشک، هوای گرم و باد‌های شدید ناشی از یک طوفان در حال عبور، حداقل سه آتش‌سوزی جنگلی در این هفته در مائویی اتفاق افتاده است.

 

مقامات منطقه مائوئی در بیانیه‌ای گفتند که آتش نشانان به مهار آتش ادامه دادند، اما هنوز به طور کامل مهار نشده است. ساکنان لاهینا برای اولین بار اجازه دارند به خانه‌های خود بازگردند تا خسارات وارده را ارزیابی کنند.

 

جاش گرین، فرماندار هاوایی در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفته انتظار دارد شمار تلفات باز هم افزایش پیدا کند.

 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه با جاش گرین درباره این آتش‌سوزی گفتگو کرد. بایدن روز پنجشنبه این آتش‌سوزی را یک «فاجعه عظیم» اعلام کرد و دستور ارسال کمک‌های فدرال به مناطق آسیب‌دیده را صادر کرد.

 

بر اساس آمار تلفات ۶۷ نفر تا کنون اعلام شده و این آتش‌سوزی دومین آتش‌سوزی با بیشترین مرگ و میر در آمریکا در قرن اخیر به شمار می‌رود. تعداد تلفات این حادثه تنها از آتش‌سوزی‌های ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۱۸ که به کشته شدن ۸۵ نفر منجر شده بود کمتر است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده