جزئیات سورپرایز صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان-راهبرد معاصر

جزئیات سورپرایز صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان

حمیدرضا نجف‌پور کردی گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف تأمین معیشت فرهنگیان در دوران بازنشستگی شکل گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 12
کد خبر: ۱۹۹۰۹۲
تعداد نظرات: ۷ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این صندوق در شرایط کنونی دارای ۴ هلدینگ و بیش از ۶۰ شرکت در حوزه‌های انرژی و پتروشیمی، بازار سرمایه، ساختمانی و خدماتی است.

حمیدرضا نجف‌پور کردی با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف تأمین معیشت فرهنگیان در دوران بازنشستگی شکل گرفته است، بیان کرد: فرهنگیان عضو به طور اختیاری تا ۵ درصد از دریافتی خود را برای صندوق ذخیره واریز می‌کنند و دولت هم به همین میزان مکلف است آورده برای صندوق داشته است، ماحصل آورده‌های مالی و فعالیت‌های اقتصادی برای دوره بازنشستگی فرهنگیان لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: صندوق ذخیره در شرایط کنونی دارای ۴ هلدینگ و بیش از ۶۰ شرکت در حوزه‌های انرژی و پتروشیمی، بازار سرمایه، ساختمانی و خدماتی است. رویکرد هلدینگ خدماتی تامین نیاز‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در حوزه تامین تجهیزات آموزشی، گردشگری و مواردی از این قبیل است.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه این صندوق در کنار این فعالیت‌ها با توجه به گستردگی زمینه‌های کاری با مسائل و چالش‌های گوناگونی هم مواجه است، گفت: در کنار مسائل مربوط به سودآوری یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین مطالبات فرهنگیان که در جلسات رو در رو آنان با مسئولان صندوق ذخیره به آن اشاره شد، در ابتدا احیای ارزش مالکانه بود.

نجف‌پور کردی بیان کرد: با توجه به اینکه ۱۲ سال از مطالبه‌گری یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرهنگی در این زمینه گذشته و توفیقاتی حاصل نشد، استنباط برخی از فرهنگیان این بود که با معلمان در گذشته صادقانه برخورد نشده است.

وی افزود: بر این اساس برای احقاق حقوق فرهنگیان از زمان شروع خدمت تیم مدیریتی جدید در این مجموعه کارگروهی به محوریت دکتر سید شمس‌الدین حسینی؛ وزیر اسبق اقتصاد و دیگر فعالان و متخصصان عرصه بازار سرمایه تشکیل داده و بیش از ۷۰ جلسه با این محوریت برگزار کردیم.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: در نهایت مدل محاسبه ارزش مالکانه نهایی و صحه‌گذاری شد تا در قالبی عادلانه و شفاف برای فرهنگیان و به ویژه با اولویت تحویل به فرهنگیان بازنشسته لحاظ شود.

نجف‌پور کردی تصریح کرد: در مدت کمتر از یک سال فرایند بورسی شدن تمام هلدینگ‌ها و شرکت‌ها را دنبال کردیم تا ارزش مالکانه به عنوان دارایی‌های بین نسلی صندوق برای اعضا لحاظ شود. / روزنو

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
دیناری
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
0
باسلام.. جناب وزیر محترم آموزش و پرورش یک پیشنهاد در راجع به فرمایش شما گزینش بد برای نیروهای آموزش و پرورش... زمانی ک حدود دوسال از طریق آزمون های اجرایی آموزش و پرورش برای کمبود نیر و تامین کردن نیرو برای آموزش و پرورش از افرادی با سن و سال حداقل 40 تا 45 سال سن استفاده شود و این نیروها با کم توانی جسممی و روحی و قبول شدن آن ها ب هر طریقی در آزمون بعنوان معلم ب اموزش و پرورش بکار گرفته می شوند واقعا برای افت و پایین آمدن سطح تدریس و اموزش به فرزندان این مرزوبوم و ضایع کردن حق دانش آموزان جوان کنکوری تازه نفس و قدرتمند و با انگیزه با معدل بسیار عالی در دبیرستان یا سوابق تحصیلی بسیار عالی را در بر دارد و این طریقه جذب نیرو با سن و سال بالا واقعا بدون کارشناسی هست و از این به بعد سطح کیفیت تربیت و آموزش و تدریس بسیار بسیار پایین می آید
تقاضای عاجزانه داریم از جذب بی رویه نیروهای سن و سال بالا از طریق گرفتن آزمون های اجرایی هر ساله آموزش و پرورش جلوگیری شود .فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان اونم با افزایش جا و مکان و ساخت دانشگاه فرهنگیان امکانپذیر هست یا از نخبگان جوان ک پیوسته بدنبال تحصیلات دانشگاهی بوده اند و سن آن ها ب 30 سال نرسیده هست در آموزش و پرورش استعاده نمایید بیشتر به کنکوری ها از طریق دانشگاه فرهنگیان با ظرفیت بالاتر سالانه استفاده نمایید
با روش کنونی ک همراه با در نظر گرفتن سوابق تحصیلی آنان هست شیوه ی بسیار عالی هست نه اینکه طرف بعد از 35 سال سن رفته دانشگاه آزاد یا پیام نور مدرکی گرفته بعدش هم چند سال بیکار مونده بعد ب طریقی در آزمون با سن 35 تا 40 سال قبول می شود ک واقعا اسف بار هست باتشکر از وزیر محترم و دلسوز آموزش و پرورش ..
احمقی که سی سال معلم است بی خانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
0
از سال80 پول دادیم حالا سوپرایز؟
حسن
Singapore
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
0
چرا نظرات انتقادی اعلام نمیشود؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
محمود رجبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
0
خدا امواتتان را رحمت کنه خداوکیلی ما بازنشسته ها توی ازدواج وجهیزه فرزندان مان گیر افتادیم و خجالت میکشیم چه کنیم۳۳از بهترین وپر انرژی تمرین دوران زندگی صرف سرکله زدن سر کلاس شد حالا به دادمان برسید وام صندوق ۳۰میلیون چکار ش بکنم خدا خیرتون بده
حسین محبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
0
صنددق ذخیره فرهنگیان برای نعلمان خودر باید میداد مسکن باید میساخت سی نفر سهم ته هزارنفر خوردن بعدازسی سال پولمان رابرگرداندن پولی که بهش دوچرخه نمیدهند لطفا پولها رابرحسب تورم روز به هرمعلم پانصد میلیون بدهین
حسین دیناروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
0
سلام . ایرادات وارد بر صندوق ذخیره :
۱- صندوق نباید برای دوران بازنشستگی باشد . وقتی پول هنگفتی از هر همکار به مدت ۳۰ سال در صندوق بماند البته همراه با سود آن و آن هم یک میلون و نیم عضو صندوق ، مشخص است که دزدان و اختلاسگران آن زیاد می شود .
۲- سامانه صندوق یک سامانه مرده است . با تمام پیشرفت های الکترونیک ، سامانه صندوق فقط یک سامانه اطلاع رسانی ضعیف است و این برای مسولین صندوق جای تاسف دارد .
۳- مدیر عامل فعلی ، فعالیت های خوبی انجام داده و می دهد ولی برای شاغلین در حد نوشتاری است نه در مرحله عمل .
۴- حق واقعی اعضا به اعضا واگذار نشده است . چه معنی دارد که عضو بایستی بازنشسته شود تا به حقوقش برسد ؟
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
0
0
با سلام، آیا بازنشستگانی که قبلا تسویه حساب کرده اند می توانند دو باره عضو صندوق ذخیره شوند.
تحلیل های برگزیده