نحوه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد هشدار هواشناسی به این مناطق تهران / پیش بینی وضعیت جوی ۲۶ آبان ۱۴۰۴ ماجرای صدور کارت‌های صلیب سرخ، کهنه سربازان، معیشت و غرامت برای آزادگان چیست؟ تونل توحید ساعاتی دیگر مسدود می‌شود ۳۰۳ هزار سایت قمار مسدود شدند استانداری تهران: خروج بیش از ۴۷۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز از ایران، موجب آزادسازی ۳ هزار کلاس درس شده بزرگ‌ترین محموله مخدر شیشه در جنوب شرق کشور زمین گیر شد جزئیات اجرای بازنشستگی مادران شاغل با ۲۰ سال سابقه جزئیات مرحله جدید ارائه سبد غذایی به مادران باردار و دارای شیرخوار / افزایش اعتبار رفع سوء تغذیه کودکان شناسایی ۴۱ هزار مبتلا به اچ‌آی‌وی در ایران / درمان ایدز در ایران رایگان است؟ ورود سامانه بارشی به کشور؛ آغاز بارش باران و برف در ۱۹ استان/ برف ارتفاعات این مناطق را سفیدپوش کرد سلطان چک‌های بلامحل در ایران به دام افتاد جزئیات طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده خبر خوش برای بازنشستگان / جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان چاقوکشی راننده اتوبوس برای مسافران هجده شهر در وضعیت قرمز

اظهارات صحرایی درباره گزینش بد نیروهای داوطلب ورود به آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ آموزشی نمی تواند گزینش بد نیروهای داوطلب ورود به آموزش و پرورش را جبران کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 08
کد خبر: ۱۹۸۵۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، هزار و بیست و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.در این جلسه رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای آموزش و پرورش، اظهار کرد: هیچ آموزشی نمی‌تواند گزینش بد نیروهای داوطلب ورود به آموزش و پرورش را جبران کند؛ باید در گزینش افراد برای جذب در آموزش و پرورش دقت و ظرافت بیشتری به خرج داده شود.

 

وی با بیان اینکه در گزینش داوطلبان ورود به آموزش و پرورش باید صلاحیت‌های حرفه‌ای، اختصاصی و عمومی آنها به دقت مورد بررسی قرار گیرد، افزود: گزینش و جذب نیرو برای آموزش و پرورش باید با آرامش و فرصت کافی انجام شود.

 

صحرایی با اشاره به اینکه سرنوشت آینده فرزندان این سرزمین در دستان معلم است، گفت: یک کانون ارزیابی برای گزینش نیروهای داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان ایجاد کرده‌ایم؛ این کانون به دقت به ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای، عمومی و اختصاصی داوطلبان می‌پردازد.

 

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی جدید 30 هزار نفر است که هر سال 5 هزار نفر تا رسیدن به مرز 40 هزار نفر به آن اضافه می‌شود.

 

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برای اولین بار در بهمن سال 1402 کنکور ویژه تربیت معلم برگزار می‌شود لذا تا مهر سال آینده فرصت داریم که نیروهای داوطلب ورود به آموزش و پرورش را از لحاظ صلاحیت‌های فردی و حرفه‌ای گزینش و جذب کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه شورای عالی آموزش و پرورش باید برنامه و طرح‌های تربیتی را از معاونت، سازمان‌ها و دانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش مطالبه کند، تصریح کرد: فعالیت‌های تربیتی در مدارس باید مورد توجه جدی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ضرورت دقت در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، اضافه کرد: شیوه نامه، آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به استان‌ها اعلام شده است. هدف ما از اعلام این شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران توانمند، اثرگذار، خلاق و نوآور و متعهد به اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

 

صحرایی با اشاره به اینکه سند هنوز به کف مدرسه نرسیده است، افزود: باید راهنمای اجرای سند تحول بنیادین در مدرسه تهیه و تدوین شود تا مبنای برنامه ریزی و عمل مدارس قرار گیرد.

 

وی افزود: شاخص‌های ارزیابی سند تحول بنیادین باید هر چه سریعتر تدوین شود. برای هر موضوع سند باید مشخص کنیم چه کاری انجام شده است.

 

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت جهت آشنایی فرهنگیان با سند تحول بنیادین یک ضرورت انکارناپذیر است چون محور اصلی اجرای سند تحول در مدرسه، معلم است.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت‌های شورای عالی آموزش و پرورش برای کمک به نظام تعلیم وتربیت، گفت: یکی از وظایف شورای عالی بررسی و تصویب برنامه‌های درسی و تربیتی تمام مؤسسات آموزشی کشور که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت دارند، است. این یک ظرفیت بی‌نظیری است که باید از آن برای نظام‌مند کردن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی استفاده کرد.

 

وی در پایان پیشنهاد کرد که جلسات شورای عالی آموزش و پرورش به جای اینکه در دفتر وزیر تشکیل شود در مدارس، سازمان‌ها و دانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش برگزار شود./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار