محسنی اژه‌ای: قرارداد‌های حاکمیتی نباید با تغییر دولت‌ها مخدوش شوند واتس اپ برای آی پد عرضه شد جستجوی وب برای کاربران رایگان «کلود» در دسترس قرار گرفت وزیر آموزش و پرورش: ۳۰ هزار نفر را استخدام خواهیم کرد ۷۸ درصد ردشدگان گزینش معلمان در مرحله تجدیدنظر تأیید شدند هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۳/۷؛ رگبار و رعدوبرق در ۱۵ استان پدرام مدنی جاسوس رژیم اسرائیل اعدام شد سیگار، قاتل خاموش مغز و عامل زوال عقل هشدار درباره خطرات شباهت ظاهری دارو‌ها اساسنامه مدرسه مجازی تصویب شد واکنش رئیس دانشگاه آزاد به ادعای علیرضا بیرانوند درباره پذیرش در دوره دکتری برخورد قاطع سازمان امور دانشجویان با گلوگاه‌های فساد در جذب دانشجو جهانگیر: ایران در مذاکره بر حق غنی‌سازی مُصر است / آزادی ۲ بازداشتی پرونده بندر رجایی/ تشکیل پرونده برای میرسلیم واکنش وزیر آموزش و پرورش به ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی: کذب محض است مجوز استخدام ۲۷۰۰۰ نیرو در وزارت بهداشت / جذب ۹۵۰۰ پرستار جدید

تحلیل وزیر آموزش و پرورش از چرایی ضعف نظام آموزشی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ضعف نظام آموزشی در اطلاع رسانی است، گفت: تحول در آموزش و پرورش با تحول در وضع معلمان شکل می‌گیرد.
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۳ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 09
کد خبر: ۱۹۸۶۰۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران نمی‌گذارند حقیقت پنهان بماند. خبرنگار تمام وجود و سرمایه خود را وقف کار می‌کند. اینکه فردی همه زندگی خود را وقف حقیقت کند تنها در وجود خبرنگاران است.

وی با اشاره به اینکه تکریم خبرنگار، تکریم دانایی است؛ گفت: همه ما عاشق وطنمان هستیم. همه ما خواهان بزرگی و عظمت ایران عزیزمان هستیم. اگر به به دنبال ایرانی پیشرفته و قوی هستیم مسیر جز آموزش و پرورش وجود ندارد. اگر می‌خواهیم ببینیم که ایران آینده چگونه است باید به وضعیت امروز مدارس توجه کنیم. همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

صحرایی با طرح این سوال که برای تحول در آموزش و پرورش باید از کجا شروع کنیم گفت: نقطه عزیمت تحول در نظام آموزشی کشور معلم است. شاید برخی نقش کتاب را مهم‌تر بدانند، اما به نظر من همه تحولات از معلم است. من که خودم معلم هستم می‌گویم که تحول در آموزش و پرورش با تحول در وضع معلمان شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش معلم در الگوبرداری کودک گفت: اگر ما الگویی به کودکان ندهیم او خود الگویی بر می‌گزیند یا دیگران الگویی به او می‌دهند که دیگر نمی‌توان از کودک انتظار دیگری داشته باشیم. باید معلم و مدرسه را گرامی بداریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از هزار شعبه دارد و تأسیس شعب دیگر تابع قوانین خاصی است؛ اما خدمت رسانی کانون به مناطقی که شعبه ندارند لزوماً مستلزم ایجاد یک شعبه جدید نیست بلکه می‌توانیم خدمات خود را به مناطق دیگر گسترش دهیم.

صحرایی با اذعان به اینکه اطلاع رسانی خدمات ارائه شده در نظام آموزشی ضعیف است؛ گفت: همین امروز رئیس سازمان صدا و سیما به من گفت که کلاس‌های آموزشی برای آمادگی امتحانات استعداد‌های درخشان را در پنجاه قسمت پخش کردیم که من نمی‌دانستم. یا یکی از فعالان رسانه به ما گفت که پنجاه درصد دانش آموزان با چاقی رنج می‌برند در حالی که من به آنان گفتم این آمار برای سال ۹۵ است و اطلاعات شما در حال حاضر غلط است. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر