مدارس ابتدایی این استان‌ها چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ مجازی شد وزارت بهداشت: پیش‌بینی می‌شود که یک پیک دیگر بیماری‌های تنفسی در پیش داشته باشیم پاسخ پلیس به انتشار محتوای جعلی مرتبط با QR گواهینامه رانندگی سقف پاداش خدمت بازنشستگان دولت ۱۴۰۴ کارمندان و فرهنگیان + نحوه محاسبه پاداش پایان خدمت اطلاعیه مهم برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۵ و فرهنگیان شرط آموزش و پرورش برای تعطیلات زمستانی آلودگی تهران ماندگار می‌شود بازداشت یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرمانشاه/ صدور قرار تأمین برای ۱۳ نفر از عوامل شهرداری و شورا باند فساد سازمان‌یافته در شهرداری بجنورد متلاشی شد توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟

تحلیل وزیر آموزش و پرورش از چرایی ضعف نظام آموزشی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ضعف نظام آموزشی در اطلاع رسانی است، گفت: تحول در آموزش و پرورش با تحول در وضع معلمان شکل می‌گیرد.
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۳ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 09
کد خبر: ۱۹۸۶۰۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران نمی‌گذارند حقیقت پنهان بماند. خبرنگار تمام وجود و سرمایه خود را وقف کار می‌کند. اینکه فردی همه زندگی خود را وقف حقیقت کند تنها در وجود خبرنگاران است.

وی با اشاره به اینکه تکریم خبرنگار، تکریم دانایی است؛ گفت: همه ما عاشق وطنمان هستیم. همه ما خواهان بزرگی و عظمت ایران عزیزمان هستیم. اگر به به دنبال ایرانی پیشرفته و قوی هستیم مسیر جز آموزش و پرورش وجود ندارد. اگر می‌خواهیم ببینیم که ایران آینده چگونه است باید به وضعیت امروز مدارس توجه کنیم. همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

صحرایی با طرح این سوال که برای تحول در آموزش و پرورش باید از کجا شروع کنیم گفت: نقطه عزیمت تحول در نظام آموزشی کشور معلم است. شاید برخی نقش کتاب را مهم‌تر بدانند، اما به نظر من همه تحولات از معلم است. من که خودم معلم هستم می‌گویم که تحول در آموزش و پرورش با تحول در وضع معلمان شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش معلم در الگوبرداری کودک گفت: اگر ما الگویی به کودکان ندهیم او خود الگویی بر می‌گزیند یا دیگران الگویی به او می‌دهند که دیگر نمی‌توان از کودک انتظار دیگری داشته باشیم. باید معلم و مدرسه را گرامی بداریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از هزار شعبه دارد و تأسیس شعب دیگر تابع قوانین خاصی است؛ اما خدمت رسانی کانون به مناطقی که شعبه ندارند لزوماً مستلزم ایجاد یک شعبه جدید نیست بلکه می‌توانیم خدمات خود را به مناطق دیگر گسترش دهیم.

صحرایی با اذعان به اینکه اطلاع رسانی خدمات ارائه شده در نظام آموزشی ضعیف است؛ گفت: همین امروز رئیس سازمان صدا و سیما به من گفت که کلاس‌های آموزشی برای آمادگی امتحانات استعداد‌های درخشان را در پنجاه قسمت پخش کردیم که من نمی‌دانستم. یا یکی از فعالان رسانه به ما گفت که پنجاه درصد دانش آموزان با چاقی رنج می‌برند در حالی که من به آنان گفتم این آمار برای سال ۹۵ است و اطلاعات شما در حال حاضر غلط است. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار