راهپیمایی گسترده در یمن و به آتش کشیدن پرچم آمریکا-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

راهپیمایی گسترده در یمن و به آتش کشیدن پرچم آمریکا

امروز شنبه سراسر یمن صحنه راهپیمایی گسترده مردم یمن در سالروز شهادت زید بن علی فرزند امام چهارم شیعیان علیه‌السلام بود.
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 13
کد خبر: ۱۹۹۱۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ یمنی‌ها در راهپیمایی امروز شنبه خود به مناسبت سالروز شهادت زید بن علی، فرزند امام سجاد (ع) که در سراسر این کشور از جمله صعده و صنعا برگزار شده است، شعار‌هایی در مخالفت با سیاست‌های مستبدانه آمریکا در منطقه سر داده و پرچم ایالات متحده را به آتش کشیدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: راهپیمایی امروز ما بیانگر دلبستگی ما به قرآن و پرچم‌های هدایت امامان و از جمله زید بن علی علیه السلام است. ملت باید دلبستگی خود را به قرآن تقویت کند و نسبت به اهانت کنندگان به قرآن و رسول خدا (ص) موضع بگیرد، مانند رفتار زید بن علی با یهودی دشنام دهنده به رسول خدا.

در ادامه بیانیه آمده است: یکی از مهمترین چیز‌هایی که ملت به آن نیاز دارد، آگاهی و بصیرت است در مقابل وضعیت وحشتناک اطلاعات غلط که ملت را در همه چیز هدف قرار می‌دهد.

شرکت کنندگان در راهپیمایی خواستار تحریم کالا‌های کشور‌هایی مانند سوئد و دانمارک شدند و افزودند: کمترین کاری که می‌توان در قبال کشور‌های توهین کننده به قرآن کریم انجام داد، قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی است.

در این بیانیه همچنین اشاره شده که حضور نیرو‌های آمریکایی و صهیونیستی در دریای سرخ امنیت و ایمنی ناوبری دریایی را تهدید می‌کند و نیرو‌های مسلح یمن آماده مقابله با حضور آمریکا هستند که به حاکمیت یمن آسیب می‌رساند و با قوانین و هنجار‌های بین‌المللی در تضاد است.

راهپیمایان در بیانیه خود همچنین بر مواضع اصولی خود در قبال آرمان فلسطین و تلاش برای تقویت همکاری و هماهنگی با برادران مجاهد خود در فلسطین و محور جهاد و مقاومت تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است: ما بر ایستادگی خود در کنار مردم مظلوم بحرین و هم‌چنین سوریه، لبنان، عراق، ایران و سایر کشور‌های اسلامی تأکید می‌کنیم. / المسیره

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار