نظر مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

نظر مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی در فروش و صادرات محصولات موافقت کردند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 15
کد خبر: ۱۹۹۶۳۳

به گزارش راهبرد معاصر، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق وتفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی در فروش و صادرات محصولات در دستور کار قرار گرفت و ۱۳۴نماینده مجلس با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

 

در موضوع تحقیق و تفحص آمده است: نظر به اظهارات متقاضیان مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع تحقیق و تفحص در جلسه رسمی مورخ ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ کمیسیون با حضور۱۶ نفر ازحاضرین نمایندگان عضو کمیسیون و تعدادی از متقاضیان تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین از وزارتخانه های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نفت، تعاون کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای ذیل به تصویب رسید.

 

محورهای تحقیق و تفحص به این شرح است:

چه شرکت‌هایی مجاز به خرید محصولات پتروشیمی جهت فروش داخلی و خارجی می باشند و مکانیزم اعمال تخفیف به این شرکت ها چیست؟

چرا گروه گسترش نفت و گاز پارسیان بخش قابل توجهی از فروش صادراتی خود را منحصرا به شخصی برزیلی واگذار نموده و مانع رقابت در این زمینه می شود که این کار زمینه فسادهای متعدد را اینجاد نموده است ؟

دلیل عدم تسویه حساب برخی شرکتهای تولید کننده محصولات پتروشیمی با خریداران خارجی چیست و چرا بعضا برخی خریداران خارجی به شرکتهای تولید کننده دولتی بعضا تا ۵۰ میلیون دلار بدهکار می‌باشند ؟ چرا منافع ملی و منافع شرکت‌ها در این خصوص رعایت نشده است؟

چرا در فروش صادراتی محصولات پتروشیمی در شرکت های داخلی مختلف بعضا تفاوت قیمت قابل توجهی وجود دارد؟

چرا در فروش صادراتی محصولات پتروشیمی در شرکت های داخلی مختلف بعضا تفاوت قیمت قابل توجهی با قیمت های جهانی وجود دارد؟/ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار