نتایج اعتراضات رتبه‌بندی معلمان اعلام می‌شود-راهبرد معاصر

نتایج اعتراضات رتبه‌بندی معلمان اعلام می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از جمله اقدامات و برنامه های مهم این وزارتخانه را جدی گرفتن موضوع انتصاب و انتخاب مدیران، اعلام نتایج اعتراضات رتبه‌بندی، صدور احکام جدید رتبه‌بندی و تشکیل مدارس تحولی عنوان کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 18
کد خبر: ۲۰۰۱۳۹

به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه سی و هفتمین اجلاس رؤسا و مدیران سراسر کشور به دو راهبرد کلیدی و اصلی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اولین راهبرد، یک دست شدن تمام نظام آموزش و پرورش مبتنی بر تعلیم و تربیت است.

 

وی افزود: کلید حل مشکل آموزش و پرورش، قوی شدن از درون از طریق باهم بودن، انسجام، همکاری، هم سازی، اتحاد و پویا بودن مؤلف، معلم و محصل این نظام است.

 

صحرایی ادامه داد: دومین راهبرد مهم، گذشته نگری برای آینده‌سازی و حفظ شأن معلمی با جداسازی از مشکلات تعلیم و تربیت است که باید دائماً در کوشش تحول باشیم.

 

وی نسبت به اقدامات لازم در برنامه مسؤولان، بر تشکیل هیأت اندیشه‌ورز در وزارت و سطح استان‌ها و مناطق به منظور گردهمایی برای گفت‌وگو و حل مشکلات همچنین برش استانی و وجود نهضت سند خوانی و توجه ویژه به اهداف آن و اجرای گام به گام این سند در سراسر نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش، نقطه ابتکار و رشد کشور را قانون مدرسه و برنامه‌ریزی در چارچوب سیاست‌های محلی با ارتقای مدیران مدارس دانست و تأکید کرد: امیدوارم اجلاس مدیران مدارس با حضور مدیران ستادی هر چه زودتر برگزار شود.

 

وی از جمله اقدامات و برنامه های مهم را جدی گرفتن موضوع انتصاب و انتخاب مدیران، اعلام نتایج اعتراضات رتبه‌بندی و رسیدگی به اعتراضات همزمان با صدور احکام، تشکیل مدارس تحولی و بازدید از آن، توجه و تقویت مدارس سمپاد در جهت استفاده و کشف ظرفیت و هوش بالای دانش‌آموزان و قرارگیری در مسیر درست، تقویت معلمان ابتدایی به عنوان مهم‌ترین نقطه در پرورش فرزندان این مرز و بوم، تقویت مدارس دولتی، کارسپاری به دانش‌آموزان، گفت‌وگو با مدیران و معلمان و اولیا، جدی گرفتن موضوع سلامت جسم و روان و تربیت بدنی در سراسر کشور، تقویت دانشگاه فرهنگیان برای اسکان و جذب، جدی گرفتن کانون مدرسه در محله در راستای کتابخوانی و قصه گویی برای دانش اموزان، تولید آثار هنری با محوریت معلم در راستای افزایش شأن و منزلت معلمی عنوان کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده