سه پیشنهاد جلسه اضطراری شورای سنجش و پذیرش دانشجو به شورای عالی انقلاب فرهنگی جزییات و ساعت طرح ترافیک از ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ روش‌های پرداخت زکات فطره اعلام شد ممنوعیت تردد کلیه وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران از دقایقی قبل آغاز ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان از ۱۵ فروردین صدور حکم سنگین برای ۹ متهم فساد در شورای شهر سردشت تدوین اساسنامه مدارس مجازی/ برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه هوش مصنوعی ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور امروز و فردا چطور با ChatGPT عکس‌هایمان را به سبک انیمیشن‌های استودیو «جیبلی» درآوریم؟ ۵۰۵ جانباخته و ۱۲ هزار مجروح در ابتدای طرح نوروزی در کشور سازمان نظام پرستاری: کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های کشور مرکز مدیریت راه‌های کشور: تردد ۲۱.۶ میلیون خودرو در موج اول سفر‌های نوروزی برخورد قضایی با عوامل انتشار کلیپ خارج از شئون از یک کنسرت تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌ها و محور‌های مسدود در روز جمعه ۸ فروردین هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۴/۱/۸؛ بارندگی و وزش باد در ۱۱ استان

شبکه سازی نسل جدید معلمان

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت، متشکل از اجزا و ارکانی است که باهم در تعادل و تعامل هستند و به همین خاطر طراحی و معماری بهینه مناسبات درونی اجزای سیستم اهمیت دارد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 19
کد خبر: ۲۰۰۳۳۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ جمعی از فعالان تعلیم و تربیت، معلمان و اساتید دانشگاه با حضور در یک دورهمی تحت عنوان رویداد آموزشی چهارسوق تلاش کردند تا ضمن آشنایی با روش‌های تجربی تعلیم و تربیت یکدیگر، اقدام به شبکه سازی میان خود کنند.

مهدی نوید ادهم دبیرکل سابق شورای عالی آموزش و پرورش و از فعالان نظام تعلیم و تربیت در این مراسم با اشاره به تأثیرگذاری دیدار‌های فعالان تعلیم و تربیت با یکدیگر گفت: این روز‌ها جمعیت زیادی از جوانان علاقه‌مند به نظام تعلیم و تربیت در کشور مشغول فعالیت هستند که این رویداد چهارسوق، چهره‌های دارای انگیزه و مهارت در حوزه تعلیم و تربیت را شناسایی و شبکه سازی می‌کند که این تبادل تجربیات و هم افزایی باعث ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت می‌شود. رویداد‌هایی نظیر چهارسوق با استقبال دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت روبرو شده است که نشان از موفقیت آن دارد.

محسن حاجی میرزایی وزیر سابق آموزش و پرورش هم در حاشیه این رویداد با بیان اینکه بیش از ۷۵ سال است که مسائل آموزش و پرورش روی میز بوده و برداشته نشده‌اند؛ گفت: معتقدم یکی از مهم‌ترین دلایل عدم پیشرفت ما در نوع نگاه ما به مساله است، معمولاً در ادبیات خود بین مساله و مشکل تمایزی قائل نمی‌شویم در حالی که این دو مفهوم مترادف نیستند. مشکل، نتیجه و پیامد مسائل و بروز عینی قابل مشاهده‌ای است که نیاز به دانش تخصصی ندارد.

حامی میرزایی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل پایداری مشکلات این است که کارکرد مشکلات، ما را به سمت مساله نبرده است.

قائم مقام نهضت سوادآموزی بیان کرد: اولین مساله، موضوع مأموریت در آموزش و پرورش است که دچار غفلت شدید نسبت به مأموریت هستیم. مأموریت باید سنجیده شدن موفقیت‌ها را بیان کند بین سیاست‌های اعلامی و اعمالی تفاوت‌های زیادی است مأموریت وقتی موضوعیت پیدا می‌کند که مبنای تصمیم گیری و تعیین اولویت‌ها باشد.

حاجی میرزایی افزود: اگر به مأموریت پاسخ درست ندهیم کیفیت ما مبهم می‌شود و امکان انسجام و تشخیص اولویت‌ها را نخواهیم داشت و در نتیجه یادگیری اتفاق نمی‌افتد.

وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: مأموریت شرط ضروری است، اما کافی نیست نظام تعلیم و تربیت، متشکل از اجزا و ارکانی است که باهم در تعادل و تعامل هستند و به همین خاطر طراحی و معماری بهینه مناسبات درونی اجزای سیستم اهمیت دارد.

استفاده از تجربیات آموزشی با برگزاری دورهمی فعالان تعلیم و تربیت

محمد آزین که یکی از فعالان عدالت آموزشی بوده و رئیس پانزدهمین رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق است در حاشیه این رویداد این گفت: این رویداد هرساله سعی کرده است فضای شبکه سازی و ارتباط بین فعالان را توسعه دهد و برنامه‌های کارآمدی را ارائه کند.

آزین با اشاره برپایی غرفه‌های تجربه محور در رویداد چهارسوق خاطر نشان کرد: امسال ۱۰ ارائه از فعالین نظام تعلیم و تربیت داریم و تجربه‌ها در این رویداد بیان می‌شود. همچنین پنل و نشستی درباره آزمون تیمز و پرلز و رابطه آن با سیاست گذاری آموزش و پرورش داریم.

وی افزود: امسال بجز فرصت‌های شبکه سازی و ارائه غرفه‌ها، ۳۰ مجموعه به صورت کوتاه، خود را برای مخاطبان معرفی می‌کنند تا شبکه سازی مؤثری بین مجموعه و افراد صورت بگیرد. / مهر

ارسال نظر