آغاز سال تحصیلی جدید، کلان برنامه وزارت آموزش‌وپرورش-راهبرد معاصر

آغاز سال تحصیلی جدید، کلان برنامه وزارت آموزش‌وپرورش

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم مهر با نشاطی را برای ورود به سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پیش رو داشته باشیم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 19
کد خبر: ۲۰۰۱۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس ستاد بازگشایی مدارس(پروژه مهر) گفت: برنامه ها به گونه ای تعریف شده که بتواند زمینه انسجام‌بخشی بین دستگاه‌ها و برنامه‌های مختلفی که در آموزش و پرورش اعم از ساماندهی نیروی انسانی، ثبت‌نام دانش‌آموزان، ارتقای توسعه حرفه‌ای مدیران و معلمان، چاپ و ثبت و سفارش کتب درسی و بهسازی فضای آموزشی اجرا می‌شود را ایجاد کند و یک حرکتی عظیم برای تعلیم و تربیت و آغاز یک سال جدید تحصیلی است.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رویکرد اصلی ستاد بازگشایی مدارس، گفت: رویکرد اصلی در برنامه هایمان برگرفته از منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ارتقای کیفی مدارس عادی دولتی است. برای ارتقای کیفی این مدارس همه باید باور به این موضوع داشته باشند تا این مدارس ارتقاء یابند و این امر را در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و از این مدارس حمایت شود.

 

وی افزود: مدیری که در یک مدرسه عادی دولتی قوی عمل می‌کند را نباید برای تشویق به‌عنوان مدیر یک مدرسه خاص منصوب کرد،بلکه از آن مدرسه حمایت شود، یا مدرسه عادی دولتی که فضای خوبی دارد نباید به مدرسه خاص تبدیل شود و عموم دانش آموزان را از تحصیل در مدرسه محروم کرد.

 

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: اولویت اجرای برنامه‌های ملی، استانی و منطقه‌ای باید مدارس عادی دولتی باشند و این مدارس را می‌توان ارتقاء داد و باید نظارت و بازدید را بر این مدارس متمرکز کرد و حمایت همه جانبه از این مدارس در موضوعات مختلفی اعم از ساماندهی نیروی انسانی انجام شود؛ امسال در گام اول تدریس معلمان در مدارس خاص حداکثر ۵۰ درصد ساعات تدریس است.

 

وی افزود: بهسازی و شاداب‌سازی مدارس عادی دولتی بسیار مهم است و طرح شهید عجمیان به این موضوع سوق داده شده است؛ موضوع دیگر تأکید بر برنامه‌محوری در مدارس عادی دولتی است و مدارس ما بویژه مدارس دولتی باید برنامه سالانه، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشند.

 

عضو شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرد: موضوع هدایت تحصیلی با رویکرد توزیع متوازن و افزایش سهم آموزش های فنی، حرفه‌ای و کاردانش با اولویت هنرستان‌های جوار کارخانجات مورد توجه است و باید نسبت به شناسایی کارخانه‌ها در سطح مناطق اقدام و برای آنها تبیین شود تا در راستای مسئولیت اجتماعی و تأمین نیروی انسانی توانمند این کارخانه‌ها در این طرح اقدام کنند.

 

کاظمی تصریح کرد: باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را با نگاه تمدنی دنبال نمود که در همین راستا حمایت ویژه‌ای برای برنامه‌ها در مهارت‌آموزی انجام شده است؛ توجه به کاربردی‌کردن آموزش‌ها در بازگشایی مدارس مورد توجه است و درس‌هایی که ماهیت کارگاهی و آزمایشگاهی دارند باید در این فضا اجرا شوند.

 

او بیان کرد: مشارکت اولیا و دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها یک اصل است که باید در نگاه مدیران مدنظر باشد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده