حمله دوباره اوکراین به پل کریمه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمله دوباره اوکراین به پل کریمه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین بار دیگر با موشک اس – ۲۰۰ به پل کریمه حمله کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 19
کد خبر: ۲۰۰۲۵۳

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع روسیه طی اطلاعیه اعلام کرد که اوکراین بار دیگر با موشک اس-۲۰۰ اقدام به حمله به پل کریمه کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در این اطلاعیه درباره حمله ارتش اوکراین به پل کریمه آمده است: کی‌یف بامداد امروز شنبه ۱۹ آگوست، با نسخه تهاجمی موشک هدایت شونده پدافند هوایی اس-۲۰۰ حمله تروریستی دیگری علیه پل کریمه ترتیب داد.

 

وزارت دفاع روسیه از سرنگونی موشک اوکراینی خبر داده و تصریح کرد: سامانه‌های پدافند هوایی ارتش روسیه این موشک را قبل از اینکه به هدف خود برسد، شناسایی و سرنگون کردند و هیچ گونه تلفات جانی یا خسارت مالی از آن حاصل نشده است.

 

اوکراین تا به حال سه مرتبه به پل کریمه حمله و بخش‌هایی از آن را تخریب کرده است. در ۸ اکتبر ۲۰۲۲ (برای نخستین بار) انفجار یک کامیون بمب گذاری شده در پل ۱۹ کیلومتری شبه جزیره کریمه به منطقه کراسنودار در سرزمین اصلی روسیه منجر به کشته شدن سه نفر شد و باعث شد بخشی از جاده به دریا سقوط کند. وزارت دفاع اوکراین اعتراف کرد که برای شکستن لجستیک روسیه به پل کریمه حمله کرده است.

وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای از حمله پهپادی اوکراین به تاسیساتی در شهر مسکو، پایتخت روسیه خبر داد.

 

در این بیانیه آمده است: رژیم کی‌یف در ۱۸ اوت در حوالی ساعت ۰۴:۰۰ به وقت محلی، با پهپاد به تاسیساتی در شهر مسکو و استان مسکو حمله تروریستی دیگر انجام داد. این پهپاد پس از اینکه توسط سامانه پدافند هوایی هدف قرار گرفت و با تغییر مسیر روی یک ساختمان غیر مسکونی در نزدیکی اسکله کراسنوپرسننسکایا سقوط کرد.

 

این وزارتخانه در بیانیه خود تصریح کرد که این حادثه خسارت جانی یا آتش‌سوزی در پی نداشته است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده