لایحه حجاب برای رای‌گیری در خصوص مدت زمان اجرای آزمایشی به صحن مجلس می‌آید-راهبرد معاصر
سردار حسنی آهنگر: عملیات «وعده صادق» بزرگترین پیشران برای نقطه عطف آینده دانست رئیس جمهور قانون تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی را ابلاغ کرد رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم دریادار سیاری: تغییر سبک زندگی از برنامه‌های دشمن در حوزه جنگ نرم است وعده صادق، اصلاح‌طلبان و امان نامه رضا پهلوی واکنش مجلس به پیشنهاد تعطیلی شنبه و کاهش ساعت کاری کارمندان صعود ۸ پله‌ای دانشگاه شریف در رتبه‌بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴ اسامی ۲۹۰ نماینده منتخب مجلس دوازدهم + جدول تفکیکی وزیر کشور: انتخابات در اوج امنیت و سلامت برگزار شد حضور ۱۴ منتخب زن در مجلس دوازدهم+ اسامی حجت‌الاسلام سلیمی: رای‌گیری الکترونیکی موجب سهولت انتخابات شد نخستین خواهر و برادر راهی مجلس دوازدهم شدند زلفی گل: اساتید باید درخصوص تدریس و امتحانات پاسخگو باشند فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب طرح دوفوریتی مجلس برای بازگشت به شیوه قبلی بررسی بودجه

لایحه حجاب برای رای‌گیری در خصوص مدت زمان اجرای آزمایشی به صحن مجلس می‌آید

بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون قضایی مجلس بر اساس اصل 85 قانون اساسی به پایان رسید و برای مشخص شدن زمان اجرای آزمایشی به صحن مجلس برمیگردد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 20
کد خبر: ۲۰۰۴۲۴

به گزارش راهبرد معاصر، کار بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب طبق اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و تنها برای رای گیری در خصوص مدت زمان اجرای آزمایشی به صحن مجلس باز میگردد.

 

پیشتر و پس از تصویب این لایحه در کمیسیون قضایی به عنوان کمیسیون تخصصی، اکثریت نمایندگان در صحن مجلس موافقت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای بررسی و تصویب این لایحه در کمیسیون قضایی طبق اصل 85 قانون اساسی به‌جای بررسی آن در صحن اعلام کردند.

 

طبق اصل 85 قانون اساسی، چنانچه اکثریت نمایندگان در صحن موافق باشند، یک طرح یا لایحه به‌جای بررسی در صحن در کمیسیون بررسی شده و مستقیما برای اعلام نظر نهایی به عنوان مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

 

طبق اصل 85 قانون اساسی، قوانینی که این گونه به تصویب می‌رسند، آزمایشی هستند و مدت زمان اجرای آنها تا سقف 5 سال است. بر همین اساس مصوبه کمیسیون قضایی طبق اصل 85 قانون اساسی تنها برای رأی‌گیری در باره مدت زمان اجرای آزمایشی این مصوبه در صحن مجلس به رای گذاشته می‌شود و پس از آن به شورای نگهبان برای اعلام نظر ارسال خواهد شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار