دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق دانش‌آموزان سنندجی عزل مدیر آموزش و پرورش ری درپی پرونده تعرض به دانش‌آموزان جزئیاتی از پرونده تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در شهر ری نیسان آبی رکورد دار واژگونی در روز‌های بارانی/جایگزینی گاردریل‌ها با نیوجرسی در بزرگراه‌های پایتخت اصلاح آیین‌نامه تغذیه دانشجویان/اختصاص ۴ همت به حوزه تغذیه پلیس: آزارگر زنان تهرانی دستگیر شد + عکس متهم توقیف ۱۱ فروند قایق شوتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس واریزی حقوق معلمان و فرهنگیان با احکام جدید / میزان افزایش حقوق معلمان آسمانی ابری تا نیمه ابری برای تهران تا ۵ روز آینده تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی بارش باران در اغلب استان‌ها تا اواسط هفته کشف توله شیر وحشی و مار‌های پیتون و کبری در یکی از مناطق مسکونی تهران + عکس رئیس سازمان محیط‌زیست: پروژه قانونی به نام ‎ «پتروشیمی میانکاله» وجود ندارد بیماری‌هایی که مانع سفر حج هستند ماجرای حضور زن نیمه برهنه در بانک اصفهان چه بود؟

وضعیت نگران‌کننده زمان آموزش در مدارس ایران

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: ایران یکی از کشورهایی است که کمترین میزان زمان آموزش در جهان را داراست.
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 27
کد خبر: ۲۰۱۵۱۶

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در واکنش به این جمله که «برخی معتقدند حجم کتاب‌های درسی زیاد است»، اظهار کرد: به نظرم چالش اصلی عدم تناسب میان چگالی محتوا و زمان آموزش است یعنی حجم، معیار نیست بلکه معتقدم چگالی مهم‌تر است.

 

وی با بیان اینکه مسأله این است که چگالی با زمان تناسب ندارد، گفت: آیا باید زمان آموزش را اضافه کنیم یا چگالی را کم کنیم یا هر دو با هم صورت گیرد؟؛ این یک پرسش کارشناسی است و باید درباره‌اش بررسی کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطیفی افزود: بر اساس مطالعات تیمز و پرلز، ایران یکی از کشورهایی است که کمترین میزان زمان آموزش در جهان را دارد و این بسیار نگران کننده است.

 

وی تصریح کرد: لذا فقط مسأله این نیست که حجم کتاب را کم کنیم بلکه حتما باید به این فکر باشیم که زمان آموزش را واقعی‌تر کنیم./ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار