ازدواج با اتباع غیرایرانی قانونی می‌شود اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای چالوس و هراز بحران دسترسی به انسولین / رنج مداوم بیماران دیابتی خدائیان: مردم باید از اطلاعات دستگاه‌ها مطلع شوند وضعیت ترافیک و شرایط جوی محورهای کشور پنجشنبه ۸ آبان ۱۴۰۴ ‌آزادی موقت متهم پرونده موبایل موسوی با وثیقه سنگین هشدار هلال‌احمر درباره سیلاب در شمال کشور/ امدادگران به حالت آماده‌باش درآمدند جزئیات پرداخت ۴۳ همت از مطالبات بیمارستان‌های دولتی سال ۱۴۰۵ چند روز تعطیل رسمی دارد؟ وکیل: حکم اعدام «شریفه محمدی»، فعال کارگری، با تصمیم رئیس قوه قضائیه به سی سال حبس تبدیل شد توقیف محموله قاچاق دام آلوده در مازندران تصویب روز ملی هوا فضا و روز جزایر سه گانه خلیج فارس در تقویم رسمی کشور جزئیات تیراندازی پلیس در منطقه سوهانک تهران / دستگیری و زخمی شدن چند نفر / اعتراض دانشجویان به جولان اراذل و اوباش در محدوده دانشگاه آزاد اعلام محدودیت‌های ترافیکی از ۷ تا ۱۰ آبان در برخی از جاده‌های کشور این ربات انسان‌نما اتاق را مرتب و لباس‌ها را تا می‌کند جاده چالوس یکطرفه شد/ محدودیت‌های جدید اعلام شد

وزیر آموزش و پرورش: برای جذب ۱۱ هزار معلم پرورشی مجوز گرفتیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان درنظر گرفتن ۶ اولویت در این وزارتخانه، روی کار آمدن مجدد مربی پرورشی را یکی از این اولویت‌ها برشمرد و گفت: سازمان امور اداری و استخدامی فعلا برای جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی مجوز داده که احتمالا تا جذب ۲۵ هزار تا هم پیش خواهیم رفت.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 26
کد خبر: ۲۰۱۵۰۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضا مراد صحرایی درباره اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش گفت: اولویت نخست این وزارتخانه برنامه ملی مهارت یعنی هر دانش آموز یک مهارت است و در همین راستا تقویت و تاسیس هنرستان جدید و مراکز فنی و حرفه‌ای از سیاست‌های اصولی ما است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۸ درصد از مدارس متوسطه هنرستان و فنی و حرفه‌ای است و در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده که این رقم به ۵۰ درصد برسد.

وزیر آموزش و پرورش اولویت دوم را تربیت معلم عنوان و اظهار کرد: تقریبا کلیدی‌ترین مشکل ما معلم و تربیت معلم است. چون در دو دهه گذشته تربیت معلم مورد کم مهری قرار گرفته و اثرش را امروز داریم می‌بینیم.

وی با تأکید بر آموزش معلمان، بالا بردن ظرفیت، تقویت، زیر ساخت، نرم افزار، سخت افزار و محتوای اصولی خاطرنشان کرد: همچنین توانمند سازی معلمان فعلی هم مهم است و به همین منظور مرکز ملی توانمندسازی و بهسازی در آموزش و پرورش فعالیت دارد.

صحرایی با بیان اینکه برنامه ملی سوم در حوزه ارتقای سواد خواندن است این را کار بسیار تخصصی دانست و بیان کرد: سواد خواندن در برخی آزمون‌های بین المللی نتایج خوبی را نشان نمی‌دهد. فارغ از اینکه این آزمون‌ها چقدر استاندارد هستند و با کشور چندزبانی و چند فرهنگی مانند ایران انطباق دارند یا ندارند، موضوع سواد خواندن به ویژه پس از دوران کرونا برنامه ملی ماست. یکی از پیامد‌های ارتقای سواد خواندن، انسداد ورودی‌های بی سوادی یا ترک تحصیل است.

وزیر آموزش و پرورش برنامه و اولویت دیگر این وزارتخانه را موضوع پرورشی به عنوان نشاط، ایمان، امید و خود پروری و در یک کلام احیای معاونت پرورشی دانست و دراین باره گفت: در کنار دانشگاه فرهنگیان، پردیس معاونت پرورشی تشکیل می‌شود. در کنار آن سازمان امور اداری و استخدامی موافقت کرده تا نیرو‌های جدید در اختیار بگذارد و فعلا برای جذب ۱۱ هزار مدرس پرورشی مجوز داده که تا نیمه دوم سال عملیاتی می‌شود و احتمالا تا جذب ۲۵ هزار مدرس پرورشی هم پیش خواهیم رفت.

صحرایی ادامه داد: برنامه پنجم ما فضای آموزشی است، سرانه آموزشی به عنوان فضای آموزشی که معلم سوم است باید افزایش یابد، چون سرانه آموزشی موجود ۵ متر و سرانه آموزشی استاندارد ۸ متر است؛ برای حرکت در این مسیر به اضافه مقاوم سازی مدارس یک برنامه ملی تهیه شده است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، برنامه ششم در حوزه سند تحول و در مسیر برنامه تحولی است؛ سند تحول سندی بسیار راهبردی است که اجرای آن ۱۸ قانون نیاز دارد که یکی از آن‌ها یعنی رتبه بندی معلمان به اجرا در آمده و این سند تحول در دستور کار است. /موج

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار