به گزارش راهبرد معاصر؛ وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان گفت: برای افرادی که رتبه ندارند تصمیماتی اتخاذ کردیم و بر این اساس آنها به رتبه یک، دو، سه، چهار و پنج رتبهبندی میشوند.
رضا مراد صحرایی گفت: در ابتدا اعلام شد رتبهبندی برای تمام معلمان ذیحق اجرا میشود و ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای اولیه آن تخصیص یافت، وقتی قانون رتبه بندی معلمان را اجرا کردیم در انتهای سال گذشته با چالش مواجه شدیم.
وی افزود: رئیس جمهور دستور داد ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بودجه رتبه بندی معلمان اضافه شود و این قانون با ۴۳ هزار میلیارد تومان اجرا شد. همچنین اعتراضات معلمان به رتبهبندی بررسی شد و این هفته مرحله دوم اجرای رتبهبندی برای اعمال اعتراض معلمانی که اعتراض آنها وارد بود، اجرا میشود.
صحرایی درباره معلمان فاقد رتبه گفت: اگر فردی با ۲۰ سال سابقه معلمی رتبه ندارد ممکن است به این دلیل باشد که فرد فرآیند رتبهبندی را کامل نکرده یا اینکه تقاضای رتبهبندی نکرده است، برای افرادی که رتبه ندارند تصمیماتی اتخاذ کردیم و براین اساس آنها به رتبه یک، دو، سه، چهار و پنج رتبهبندی میشوند و احکام افراد از این هفته اجرایی میشود و فرآیند اعمال رتبهها شروع شده است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره تاکیدش بر عدم اعطای مجوز به مدارس غیردولتی در دوره ابتدایی گفت: در توسعه مدارس غیردولتی انقباضی عمل میکنم و البته سطح کیفی این مدارس را باید ارتقا داد؛ هماکنون بسیاری از مدارس غیردولتی فضای آپارتمان یا خانه را تبدیل به مدرسه کردهاند. تا میتوانیم نباید به مدرسه غیردولتی در دوره ابتدایی مجوز دهیم چراکه نمیتوانیم دانشآموزان دبستانی را به دست افراد دیگری غیر از خودمان بسپاریم و براین اساس به دبستانهای غیردولتی سختگیرانهتر مجوز خواهیم داد.
صحرایی ادامه داد: در دوره مدیریت بنده بیش از هزار مدرسه غیردولتی تعلیق شده یا تذکر جدی داشتند البته باید قدردان ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی باشیم که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز را پذیرش کردهاند.
وی درباره تقویت مدارس دولتی گفت: معلمان توانمند تمایل به تدریس در مدارس خاص دارند، اما برای سال تحصیلی جدید اعلام کردیم که معلمان باید ۱۲ ساعت در مدارس خاص و ۱۲ ساعت در مدارس عادی تدریس کنند. معاون اول رئیس جمهور برای تدوین بسته تقویت مدارس دولتی، اعلام کردند که اگر لازم باشد لایحهای در این زمینه تنظیم شود که در حال بررسی آن هستیم. / روزنو
فوق العاده ویژه
فوق العاده خاص
را به کارکنان اموزش پرورش میدادند
این ارزش بسیار بیشتری برای شان معلم و کارکنان اموزش پرورش داشت
وام های دویست میایونی سالانه سود کم کارکنان ،که در نود درصد وزارت خانه ها به جز وزارت اموزش پرورش و وزارت بهداشت مرسوم هست
مزایاهای مناسبتی که در نود درصد وزارت خانه ها به جز اموزش پرورش و بهداشت مرسوم هست
بن خدید کالاهای خوراکی مثل بن کارکنان وزارت اقتصاد وزارت دفاع
سهمیه بن خرید لوازم خانگی با پیش قسط کم و سود کم فروشگاهای اتکا
برای معیشت معلم میدادند
که رتبه بندی فقط فقط به افزودن بار علمی پزوهش و تجربه و کارایی کلاس معلم ربط داده میشد اینطور رتبه بندی واقعی واقعی بود
مثل نیروهای وزارت دفاع که همه این موارد میگیرند و اگر خدمت خاص کنند و تجربه و کارایی درجه میگیرند و برحقوق انها هم تاثیر دارد
افسوس که تصمیم گیرندگان معیشت و علم و پزوهش با رتبه بندی درگیر کردند
اینطوری اینقدر رتبه بندی بیارزش شده که کادر اداری و مستخدمان هم توقع رتبه دارند به دلیل معیشتی
باید گرفتن رتبه برای معلمان رتبه یک دو سه فتح الفتحوح کلاس داری میشد چهار و پنج که جای خودش