فعالیت‌های بین‌المللی در نیجر به حالت تعلیق درآمد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

فعالیت‌های بین‌المللی در نیجر به حالت تعلیق درآمد

طبق اعلام مقامات نظامی نیجر و بعد از تلاش‌ها برای اخراج سفیر فرانسه، تمامی فعالیت‌های بین‌المللی در این کشور به دلیل وضعیت امنیتی پیش‌آمده به حالت تعلیق درآمد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 01
کد خبر: ۲۰۲۴۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ شورای نظامی نیجر شب گذشته، پنج‌شنبه (۳۱آگوست) اعلام کرد که تمامی فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی، غیردولتی و نمایندگی‌های سازمان ملل در «مناطق عملیاتی» نظامی به دلیل «وضعیت امنیتی کنونی» تعلیق شده است.

وزارت امور داخلی در بیانیه‌ای که از رادیو ملی پخش می‌شد، بدون نام بردن از مناطق عملیاتی و درگیری بحران در نیجر اعلام کرد: «با توجه به وضعیت امنیتی فعلی و تداوم عملیات‌های نیرو‌های مسلح نیجر، این وزارتخانه به سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های غیردولتی ملی و بین‌المللی و نمایندگی‌های سازمان ملل که در نیجر حضور دارند اطلاع داد که تمام فعالیت‌ها در مناطق عملیاتی موقتاً به حالت تعلیق درآمده است».

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که مقامات نظامی نیجر روز گذشته، پنج‌شنبه اعلام کردند سفیر فرانسه در این کشور دیگر مصونیت دیپلماتیک ندارد و باید این کشور را ترک کند. آن‌ها به نیرو‌های پلیس دستور داده‌اند که مقدمات اخراج سفیر فرانسه را آغاز کنند.

مقامات نظامی نیجر یک هفته پیش از «سیلوین ایته» سفیر فرانسه خواسته بودند که این کشور را ترک کند، اما او همچنان در ساختمان سفارتخانه باقی مانده و گفته است که دولت نظامیان را به رسمیت نمی‌شناسد و قصد خروج از نیجر را ندارد.

نظامیان که به تازگی و طی یک کودتا حکومت را به دست گرفته‌اند، روز گذشته برای اخراج سفیر فرانسه به زور متوسل شدند. این در حالی است که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود مقامات نیجر حق اخراج سفیر را ندارند.

«بولا احمد تینوبو»، رئیس‌جمهور نیجر برای مدیریت این بحران، یک دوره انتقالی ۹ماهه را پیشنهاد کرد؛ تا طبق ارزیابی او «راه را برای بازگشت دموکراسی» به نیجر هموار شود، مشابه آنچه که در دهه ۱۹۹۰ اتفاق افتاد. در بیانیه ریاست جمهوری نیجر آمده است که «تینوبو دلیلی برای عدم تکرار این امر پس از حکومت نظامی در کشور نمی‌بیند؛ اگر مقامات نظامی صادق بوده باشند». / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده