عملیات شهادت‌طلبانه در کرانه باختری / ۲ اسرائیلی زخمی شدند-راهبرد معاصر

عملیات شهادت‌طلبانه در کرانه باختری / ۲ اسرائیلی زخمی شدند

یک خودروی متعلق به جوان فلسطینی به سمت خودروی صهیونیست‌ها در حواره تیراندازی کرد که در پی آن، دو اسرائیلی زخمی شدند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 12
کد خبر: ۲۰۳۸۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ دو شهرک‌نشین صهیونیست شامگاه امروز سه‌شنبه در جریان تیراندازی در شهرک حواره واقع در جنوب نابلس (شمال کرانه باختری) زخمی شدند.

خبرگزاری شهاب گزارش داد، یک خودروی متعلق به جوان فلسطینی به سمت خودروی صهیونیست‌ها در حواره تیراندازی کرده است. صهیونیست‌ها مدعی هستند که این دو نفر به خاطر شکسته شدن شیشه خودرو زخمی شده‌اند، نه تیراندازی.

این منابع همچنین مدعی شدند که این صهیونیستها، خطری جانشان را تهدید نمی‌کند و حالشان خوب است. شبکه صهیونیستی «کان»، اما گزارش داد که وضعیت یکی از این دو نفر، خوب نیست.

پس از این عملیات، نظامیان صهیونیستی تجهیزات زیادی عازم این منطقه کردند. صهیونیست‌ها همچنان در حال تعقیب مجری این عملیات هستند، ولی موفق به دستگیری وی نشده‌اند.

حازم قاسم سخنگوی حماس ضمن تبریک این عملیات، گفت: مقاومت در کرانه باختری، همچنان در حال ضربه زدن به رژیم تروریستی صهیونیستی است تا بتواند آن را اخراج کند و صهیونیست‌ها را از سرزمین فلسطین بیرون براند.

قاسم همچنین تأکید کرد: استحکامات اسرائیل و آماده‌باش نیروهایش، نتوانسته است این عملیات و حملات مکرر را دفع کند. این انقلاب، ادامه دارد و ریشه‌دارتر شده است. گذشته از اینکه، همزمان با سالگرد اخراج دشمن از غزه و شمال کرانه باختری است.

رسانه‌های صهیونیستی پانزدهم شهریور ماه جاری از یک عملیات جدید فلسطینی در شهرک قدیمی قدس اشغالی با سلاح سرد و زخمی شدن سه شهرک‌نشین خبر دادند. این عملیات در نزدیکی «باب الخلیل» در شهرک قدیمی قدس اشغالی صورت گرفت و نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نیز در محل حادثه به حالت آماده‌باش درآمدند.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که یکی از شهرک‌نشینان، از ناحیه گردن، با چاقو زخمی شده است و وضعیت او وخیم و خطرناک است. نظامیان اشغالگر نیز به سوی یک جوان فلسطینی به اتهام انجام این عملیات، تیراندازی و وی را دستگیر کردند.

این عملیات در حالی صورت گرفت که صبح همان روز نظامیان صهیونیست با یورش به اردوگاه جنین در کرانه باختری، یکی از فرماندهان کتائب شهداء الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح را به اسارت گرفتند. هرچند که همچنان دامنه عملیات‌های استشهادی مبارزان فلسطینی در حال افزایش است و مقامات اسرائیل به شدت نگران ناامنی شهرک‌های صهیونیست‌نشین به ویژه شهرک‌های واقع در شمال کرانه باختری هستند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده