شیوه نامه رتبه بندی معلمان و افزایش مبلغ رتبه بندی تغییر می‌کند؟-راهبرد معاصر
پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول دستگیری اراذل و اوباش مسلح شرق تهران اساسنامه نهضت سوادآموزی تغییر کرد؟ پرداخت بیش از ۲۹۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کشوری اولین تصاویر از تیراندازی به یک اتوبوس مسافربری زاهدان + واکنش فوری یک مقام ارشد پلیس رئیس سازمان نظام پزشکی: اتحاد بین طب سنتی و مدرن منافع برخی را به خطر می‌اندازد دستور جدید وزیر علوم به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور

شیوه نامه رتبه بندی معلمان و افزایش مبلغ رتبه بندی تغییر می‌کند؟

دومین جلسه بررسی نحوه تغییرات آیین نامه رتبه‌بندی در مرحله ارتقا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 12
کد خبر: ۲۰۳۸۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ دومین جلسه بررسی نحوه تغییرات آیین نامه رتبه‌بندی در مرحله ارتقا روز دوشنبه ۲۰ شهریور در محل سالن پژوهشگاه تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش و از ساعت ۱۶ الی ۱۹/۱۰ تشکیل شد.

 موارد زیر توسط معلمان حاضر مطرح گردید:

۱- توجه به ارزشیابی سالانه؛ اختصاص نمره بالاتر به آن
و حذف موارد تکراری آن در رتبه‌بندی.
۲- با توجه به وجود ۸ شغل متفاوت در آموزش و پرورش باید بر مبنای شرح وظایف آن‌ها برای هر شغل شیوه‌نامه متفاوتی جهت رتبه‌بندی تهیه شود. ۳-آیتم‌های موثر در شغل معلمی و افزایش کیفیت تدریس در کلاس بیشتر دیده شود نه فعالیت‌های جانبی.
۴- برای برخی آیتم‌ها معلوم نیست باید چه چیزی و چگونه بارگذاری شود!
۵- همکاری که گزینش شده و ۲۰ سال سابقه دارد در برخی آیتم‌های شایستگی عمومی نمره لازم را نمی‌آورد یعنی شایسته شغل معلمی تشخیص داده نمی‌شود!
۶- نحوه نوشتن عبارات و جمله‌بندی خود اظهاری در کسب امتیاز مهم بوده است و این یک ضعف اساسی است!
۷- موارد تکراری که هم در بخش مهارت حل مسئله و خلاقیت در شایستگی عمومی هست و هم در شایستگی تخصصی باید حذف شوند!
۸- آغاز رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور باعث شده که برای همکارانی که از اول مهر آغاز به کار نموده‌اند یک سال حساب نشود! می‌گویند ۱۱ ماه ۲۹ روز سابقه دارید!
در حالیکه در ارزشیابی سالانه یک سال محاسبه می‌شود!
۱۲- کارکرد‌ها و فعالیت‌ها و … معلمی در سامانه‌ای ثبت شود تا از جمع آوری مدارک جلوگیری گردد.
۱۳- مواردی مانند امور خیریه؛ نوشتن کتاب؛ پژوهش و مقاله؛ بسیج؛ مقام‌های ورزشی و ... به عنوان امتیاز طلایی یا فعالیت‌های سرآمد در نظر گرفته شوند.
۱۴- محدودیت سقف بارگذاری برخی موارد برداشته شود، زیرا موجب کاهش انگیزه می‌شود. ۱۵- امتیاز ضمن خدمت بیشتر شود.
۱۶- موارد مبهم بخصوص در شایستگی عمومی باید مشخص و قابل اندازه‌گیری شوند.
۱۷- تسلط بر اسناد بالادستی فقط با نظر مدیر بوده و لاغیر.
۱۸- برخی موارد مانند اقدام پژوهی روایت پژوهی کسب مقام ورزشی و ... شامل همه معلمان نمی‌شود.
۱۹- به مدرسه محوری توجه شود.
۲۰- امتیاز ویژه برای دکترا یا phd دیده شود.
۲۱- تعداد شاخص‌ها بسیار زیاد است باید محدود شود.
۲۲- به اخذ کارت صلاحیت معلمی توجه ویژه شود.
۲۳- با توجه به تعدد موارد و نظرات متفاوت معلمان هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم؛ البته تعیین چهارچوب توسط کارگروه وزارت در این زمینه موجب تسریع جمع بندی میگردد.

موارد زیر توسط مسئولین حاضر مطرح شد:

تغییر قانون فعلاً میسر نیست و بسیار هم زمانبر است.
در قانون مزایا و محدودیت‌های وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنیم.
در آیتم عمومی بیشتر تمرکز شود و همکاران نظر دهند.
با توجه به محدودیت زمانی در خصوص ارائه‌ی آیین نامه به وزارت و طرح در هیات دولت و… تا پایان شهریور درخواست سرعت در جمع بندی نظرات معلمان را داریم. / کارگزین خبر

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
معلم
Germany
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
0
0
فکرکنم اصلی ترین اولیت رادررتبه بندی به مدرک گرایی دادند،معلم دیپلم وفوق دیپلم با بهترین نتیجه وعملکرد،به خاطر مدرک رتبه ی خوبی کسب نمی کند،ولی مدارک بالا که خیلی از آنها هم ازدانش بالایی برخوردارنیستند.......،معلمی با مدرک فوق دیپلم تمام امتیازات برای رتبه ۴ را به دست آورده،ولی به خاطر مدرک دررتبه ۳ جای می گیرد با۲۲سال تجربه،خوب ۲۲سال پیش مدرک فوق دیپلم چه ارزشی داشته،که الان........این یک تبعیض ناروا است.شاید معلمی به خاطرشرایط مالی،اقتصادی،جغرافیایی وحتی سیاسی دردوره ای نتواند ادامه تحصیل دهد،حتما"باید قربانی شود،کاربه عمل برآید نه به مدرک.
Techer
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
0
0
بسه دیگه حالمون بهم زدید
مامن خوجه
United States of America
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
0
0
ثبت اسناد یا چه مدارکی را قرار دهیم گنگ بود و واضح نبود ومن رتبه ام اول طبق حکم پنج بود چرا الکی کلی هزینه کنند و رتبه بندی انجام دهند و من ۵ بار جشنواره تدریس و ۴ بار قرآن و دو با معلم هن مند بسیجی نمونه و ریس انجمن درختکاری حیاط چند مدرسه و امور تربیتی و پیش امام دانش آموزان. پیشنهاد دهنده ثبت شده و مدرس کتاب جدید و دو مقام مجلات و ..‌هرچه بگویی داشتم آیتم اولی را سه دادند بقیه پنج بود رتبه ام سه دادند و قبل رابهربندی طبق حکم رتبه ۵ داشتم و خیر مدرسه سازی و انواع تقدیر نامه و ضمن خدمت ...چون خودم و خانمم هر دو با هم بستری بودیم و پول نیاز داشتم و گفتند یکسال اعتراض طول می‌کشد اعتراض نکردم و تاکنون هم پرداخت نکردند
ف س
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
0
0
به جای این همه موارد بیجا باتوجه به امتیاز کل همه معلمان گه مشخص هست مبلغ مورد نظر با کمترین اختلاف اضافه کنید دوباره معلمان را سرگردان نکنید
محمدرضا ملایم پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
0
0
سلام علیکم
با عرض ادب و احترام خدمت همکاران محترم
به اطلاع عزیزان می رسد برای ارزیابی کار معلمان، ۱. نظرات اولیاء محترم که صاحب کار هستند۲. تعداد سالهای تدریس معلمان ۳. روش و چگونگی کار معلمان در کلاس که توسط مدیر مدرسه گزارش شود.۴. نظم معلم و وقت شناسی ایشان که از مدیر محترم مدرسه پرسیده شود.
بقیه ی موارد که در آیین نامه آورده شده هیچ تاثیری در مراحل آموزش و پروش ندارد و یا خیلی کم.
از خدمت شما سوال می شود که شما چگونه از مدارک جمع آوری شده ( آنچه در آیین نامه ی فعلی هست) می خواهید معلمان را ارزیابی بفرمایید درصورتی که اصلا به موارد مهم که من گفتم کمتر اشاره شده است..
متاسفانه موارد آیین نامه از نظر اینجانب ارزش کافی ندارد و باید تجدید نظر شود فقط هرچه توانستید کاغذ اسراف کردید.
نظر اولیاء محترم و تعداد سالهای تدریس خیلی مهم است. و بقیه کم ارزش
امیدوارم به نظر اینجانب توجه داشته باشید.
آخرین اخبار