به گزارش راهبرد معاصر؛ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران مدارس و معلمان منتخب اظهار کرد: راهبرد آموزش و پرورش باید در صدر راهبردهای دولت باشد. اگر جامعهای متعالی در ابعاد مختلف میخواهیم راهش از مدرسه میگذرد پس ایران قوی در گرو مدرسه قوی و تحولگراست.
صحرایی ادامه داد: در سند تحول بنیادین توقفی نامتعارف و نادرست وجود داشته که باید با رویکرد جدید، تغییری اصولی در نگاه ما و همچنین نحوه عمل کردن به این سند بالادستی ایجاد شود.
وی ادامه داد: یک مثلث سه ضلعی در نگاه جدید تعریف کردهایم که یک ضلع آن معیشت، یکی منزلت و دیگری مرجعیت است.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در این بین مرجعیت و شأن معلم به دست خود ماست که با رفتار، کردار، عملکرد، تعامل و مؤلفههایی از این قبیل معنا مییابد.
وی تصریح کرد: با جدیت به دنبال ارتقای معیشت و منزلت فرهنگیان هستیم و با تعامل و همگرایی با دیگر دستگاهها در این مسیر گام برمیداریم.
وزیر آموزش و پرورش به تشریح قانون رتبهبندی و فرایند اجرایی آن از ابتدا تاکنون پرداخت و گفت: با هدف استحقاق حقوق فرهنگیان موضوع اعتراض به رتبههای اعلام شده نیز بررسی و احکام در حال صدور است.
صحرایی ادامه داد: عزم ما تقویت مدارس دولتی و نظارت جدی و دقیق بر مدارس غیردولتی است و در این مسیر محکم عمل خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس تحولی، معلمان تحولگرا و تمدن ساز میطلبد؛ آنچه در کف کلاس درس و مدرسه اتفاق میافتد نقطه عطفی در فرایند تربیت دانش آموزانی فکور، ماهر و توانمند خواهد بود.
صحرایی تصریح کرد: مسائل آموزش و پرورش مسائل ملی هستند و در این زمینه همگان مسئولیت دارند و هر کس و هر مجموعهای به اندازه مسئولیت و توان خود باید مشارکت و نقش آفرینی کند. / روزنو