چرا مدارس غیردولتی در امتحانات نهایی بیشترین اُفت نمره را داشتند؟-راهبرد معاصر
پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول دستگیری اراذل و اوباش مسلح شرق تهران اساسنامه نهضت سوادآموزی تغییر کرد؟ پرداخت بیش از ۲۹۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کشوری اولین تصاویر از تیراندازی به یک اتوبوس مسافربری زاهدان + واکنش فوری یک مقام ارشد پلیس رئیس سازمان نظام پزشکی: اتحاد بین طب سنتی و مدرن منافع برخی را به خطر می‌اندازد دستور جدید وزیر علوم به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور

چرا مدارس غیردولتی در امتحانات نهایی بیشترین اُفت نمره را داشتند؟

رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره دلایل اُفت بیشتر نمرات دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در امتحانات نهایی خرداد امسال گفت: تمرکز کمتر بر کتاب‌های درسی و تلاش برای کسب نتیجه بهتر در کنکور علت این موضوع است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 19
کد خبر: ۲۰۴۶۴۸

به گزارش راهبرد معاصر، نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد 1402 نسبت به خرداد سال گذشته با اُفت همراه بود و میانگین معدل در شاخه نظری از 11.62 سال گذشته به 10.2 رسید.

 

به گفته محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش، در امتحانات نهایی خرداد امسال، بالاترین نمرات دانش‌آموزان مربوط به مدارس سمپاد بود و در همه انواع مدارس با اُفت نمرات امتحانات نهایی مواجه بودیم و البته مدارس غیردولتی با اُفت بیشتری مواجه بودند.

 

احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره دلایل اُفت بیشتر نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان مدارس غیردولتی به تسنیم گفت: جهت‌گیری به هر سمتی باشد مدارس هم به آن سمت می‌روند، در سال‌های گذشته جهت‌گیری مدارس به سمت آزمون سراسری بود و فعالیت‌های کنکور محور و کسب نتیجه مناسب در کنکور ملاک مدرسه برتر بود به همین دلیل علاوه بر مدارس غیردولتی شاهد بودیم که مدارس سمپاد ، نمونه دولتی و هیئت امنایی نیز به صورت ویژه حول موضوع کنکور کار می‌کردند.

 

وی ادامه داد: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن افزایش سهم نمرات امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاه‌ها منجر به آن می‌شود تا مدارس بر روی کتاب و برنامه درسی تمرکز کنند.

 

محمودزاده گفت: در سال‌های گذشته مدارس دولتی عادی متمرکز بر کتاب درسی بودند و فعالیت‌های آموزشگاه محور و کنکوری نداشتند به همین دلیل در امتحانات نهایی از میانگین نمرات بهتری نسبت به مدارس غیردولتی برخوردار شدند!/ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار