حملات پهپادی اوکراین به چهار منطقه در روسیه-راهبرد معاصر

حملات پهپادی اوکراین به چهار منطقه در روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حملات پهپادی نیروهای اوکراینی به مناطق بلگورود، کورسک، بریانسک و شبه‌جزیره کریمه توسط پدافند هوایی خنثی شده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 25
کد خبر: ۲۰۵۵۲۰

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌های روسی امروز (دوشنبه) از تکرار حملات ارتش اوکراین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به خاک فدراسیون روسیه خبر دادند.

 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌های عوامل رژیم کی‌یف برای انجام حملات تروریستی پهپادی به اهدافی در مناطق بلگورود، کورسک، بریانسک و شبه‌جزیره کریمه دفع شده است.

 

حملات امروز، در ادامه سلسله حملات خرابکارانه و تروریستی نظامیان اوکراینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به اهداف روسی با هدف کشاندن جنگ به داخل خاک روسیه انجام شدند.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بر اثر حمله ۲ فروند پهپاد اوکراین به منطقه کورسک، چندین ساختمان آسیب دیدند.

 

مسئولان استان بریانسک نیز می‌گویند ۲ هواپیمای بدون سرنشین این منطقه را هدف گرفتند که بدون آسیب رساندن به جایی، سرنگون شدند.

 

وزارت دفاع روسیه خبر داد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۴ پهپاد اوکراینی را بر فراز شبه‌جزیره کریمه و همچنین دریای سیاه منهدم کردند.

 

به نوشته اسپوتنیک، این وزارتخانه همچنین افزود که دقایقی پیش نیز ۱ فروند هواپیمای بدون سرنشین به منطقه بلگورود حمله کرد که ساقط شد.

 

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه در ادامه عملیات تهاجمی موسوم به ضدحمله اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه صورت می‌گیرد؛ عملیاتی که به اذعان مقام‌های غربی بسیار آهسته‌تر از تصور پیش می‌رود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده