آغاز رزمایش ضدتروریستی بین المللی در روسیه-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

آغاز رزمایش ضدتروریستی بین المللی در روسیه

نیروهای مسلح روسیه به همراه نظامیان اعضای سازمان آسه‌آن و شرکای دفاعی این سازمان از روز چهارشنبه رزمایشی ضد تروریستی را در ناحیه خاور دور این کشور به اجرا گذاشتند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 28
کد خبر: ۲۰۶۰۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، سرویس مطبوعاتی واحد «منطقه نظامی شرق» در ارتش روسیه گزارش داد، نظامیان روس به همراه نظامیان اعضای «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» (آ.سه.آن) و شرکای این سازمان در فرمت ADMM-Plus از روز چهارشنبه یک رزمایش ضد تروریستی بین‌المللی را در محدوده رزمایشی «پریموریه» در خاور دور روسیه آغاز کردند.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، واحد‌های نیروهای مسلح روسیه و 11 کشور حوزه آسیا-اقیانوسیه در این مانورها‌ شرکت می‌کنند. دریادار «ویکتور لینا»، فرمانده ناوگان اقیانوسیه ارتش روسیه گفت، این رزمایش شامل بخش های عملی و تئوریک است.

 

هواپیماهای جنگی، هلیکوپتر‌های نظامی، پهپاد، تانک، نفربر ‌های زرهی و دیگر تجهیزات نظامی و ویژه در این رزمایش به کار گرفته می‌شوند.

 

رزمایش تا 30 سپتامبر ادامه خواهد یافت و نزدیک به 700 نیرو در آن شرکت می‌کنند.

 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هدف از اجرای این مانورها تقویت و حمایت از همکاری منطقه‌ای بین کشورهای عضو آ.سه.آن و دیگر شرکای گفتگوی این سازمان در زمینه مبارزه با تروریسم و تبادل تجربه در این حوزه است.»

 

در این رزمایش واحدهای فرماندهی منطقه نظامی شرق روسیه به همراه نظامیان و نیروهای ضربت کشورهای برونئی، ویتنام، هند، اندونزی، کامبوج، چین، لائوس، مالزی، میانمار، تایلند و جمهوری فیلیپین شرکت می‌کنند.

 

فرمت ADMM-Plus یک مکانیزم تعامل بین وزارتخانه‌های دفاع کشورهای عضو آ.سه.آن با همتایانشان در دولت‌های شریک گفتگوی این سازمان از جمله استرالیا، چین، هند، ژاپن، نیوزیلند، کره جنوبی، روسیه و آمریکا است که در سال 2010 با ابتکار عمل ویتنام تاسیس شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار