کرملین: تانک‌های آبرامز هم در آتش جنگ اوکراین می‌سوزند-راهبرد معاصر

کرملین: تانک‌های آبرامز هم در آتش جنگ اوکراین می‌سوزند

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه ارائه تسلیحات جدید توسط غرب به اوکراین هم تأثیری بر نتایج عملیات نظامی ویژه نمی‌گذارد، گفت که برنامه‌ریزی‌ها برای سفر رئیس جمهور روسیه به کره شمالی در حال انجام است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 26
کد خبر: ۲۰۵۷۳۷

به گزارش راهبرد معاصر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) به تحویل اولین محموله از تانک‌های آبرامز ساخت آمریکا به رژیم کی‌یف واکنش نشان داد.

 

پسکوف طی نشست خبری در کرملین در پاسخ به سوالی درباره تایید ورود دسته اول از این تانک‌های آمریکایی به اوکراین برای جنگ با روسیه، اظهار داشت: «این تانک‌ها هم مانند سایر ادوات نظامی، در آتش خواهند سوخت».

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره عرضه تسلیحات جدید توسط کشورهای غربی به اوکراین نیز گفت: «این امر به هیچ وجه بر ماهیت و نتایج عملیات ویژه نظامی تأثیر نمی‌گذارد زیرا اصولا هیچ سلاحی وجود ندارد که بتواند توازن نیروها را در میدان جنگ تغییر دهد».

 

پیش از این، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان اذعان کرده بود که بخشی از کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین برای جنگ با روسیه، بسیار قدیمی یا تجهیزاتی هستند که تقریبا در میدان عمل نمی‌کنند.

 

سخنگوی کرملین در واکنش به سوالی برای اظهارنظر درباره ادعای اوکراین مبنی بر کشته‌شدن فرمانده ناوگان دریای سیاه ارتش روسیه توضیح داد: «اطلاعاتی از وزارت دفاع در این‌باره ارائه نشده است».

 

طبق این گزارش، پسکوف درباره سفر هیأت آمریکایی به ارمنستان و ارتباطات اخیر ایروان با واشنگتن اظهار داشت: «آنها کشورهای مستقلی هستند که گفتگوهای دوجانبه را در مناطق خود انجام می‌دهند و ما هم در منطقه خود مشغول هستیم».

 

به نوشته اسپوتنیک، وی ادامه داد: «حمایت غیرمستقیم روسیه، کمک قابل توجهی به توسعه ارمنستان است، بنابراین سطح روابط روسیه و آمریکا با ایروان را به سختی می‌توان با هم مقایسه کرد».

 

این مقام روس درباره برنامه سفرهای خارجی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز افزود: « پوتین به قرقیزستان سفر کرده و با رئیس جمهور بلاروس دیدار خواهد کرد. توافق بر سر سفر پوتین به کره شمالی در حال انجام است، اما با سفر [سرگئی] لاوروف به پیونگ یانگ در ماه اکتبر همزمان نخواهد شد»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده