آغاز رزمایش ضدتروریستی بین المللی در روسیه-راهبرد معاصر

آغاز رزمایش ضدتروریستی بین المللی در روسیه

نیروهای مسلح روسیه به همراه نظامیان اعضای سازمان آسه‌آن و شرکای دفاعی این سازمان از روز چهارشنبه رزمایشی ضد تروریستی را در ناحیه خاور دور این کشور به اجرا گذاشتند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 28
کد خبر: ۲۰۶۰۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، سرویس مطبوعاتی واحد «منطقه نظامی شرق» در ارتش روسیه گزارش داد، نظامیان روس به همراه نظامیان اعضای «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» (آ.سه.آن) و شرکای این سازمان در فرمت ADMM-Plus از روز چهارشنبه یک رزمایش ضد تروریستی بین‌المللی را در محدوده رزمایشی «پریموریه» در خاور دور روسیه آغاز کردند.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، واحد‌های نیروهای مسلح روسیه و 11 کشور حوزه آسیا-اقیانوسیه در این مانورها‌ شرکت می‌کنند. دریادار «ویکتور لینا»، فرمانده ناوگان اقیانوسیه ارتش روسیه گفت، این رزمایش شامل بخش های عملی و تئوریک است.

 

هواپیماهای جنگی، هلیکوپتر‌های نظامی، پهپاد، تانک، نفربر ‌های زرهی و دیگر تجهیزات نظامی و ویژه در این رزمایش به کار گرفته می‌شوند.

 

رزمایش تا 30 سپتامبر ادامه خواهد یافت و نزدیک به 700 نیرو در آن شرکت می‌کنند.

 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هدف از اجرای این مانورها تقویت و حمایت از همکاری منطقه‌ای بین کشورهای عضو آ.سه.آن و دیگر شرکای گفتگوی این سازمان در زمینه مبارزه با تروریسم و تبادل تجربه در این حوزه است.»

 

در این رزمایش واحدهای فرماندهی منطقه نظامی شرق روسیه به همراه نظامیان و نیروهای ضربت کشورهای برونئی، ویتنام، هند، اندونزی، کامبوج، چین، لائوس، مالزی، میانمار، تایلند و جمهوری فیلیپین شرکت می‌کنند.

 

فرمت ADMM-Plus یک مکانیزم تعامل بین وزارتخانه‌های دفاع کشورهای عضو آ.سه.آن با همتایانشان در دولت‌های شریک گفتگوی این سازمان از جمله استرالیا، چین، هند، ژاپن، نیوزیلند، کره جنوبی، روسیه و آمریکا است که در سال 2010 با ابتکار عمل ویتنام تاسیس شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده