فرمانده جدید گروه واگنر معرفی شد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

فرمانده جدید گروه واگنر معرفی شد

یک منبع آمریکایی اعلام کرد، پسر «یوگنی پریگوژین» رئیس سابق گروه واگنر، فرمانده این گروه شده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 02
کد خبر: ۲۰۶۷۴۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه تلگراف به نقل از اندیشکده مطالعه جنگ گزارش داد، «پاول پریگوژین» ۲۵ ساله در حال مذاکره با «گارد ملی روسیه» بر سر پیوستن مجدد واگنر به جنگ اوکراین است.

پس از مرگ یوگنی پریگوژین، هیچ رهبر واحد مشخصی وجود نداشته و عناصر اصلی گروه واگنر در چندین کشور از جمله بلاروس، جمهوری آفریقای مرکزی، لیبی و مالی تقسیم شده‌اند.

این اتفاق پس از آن صورت گرفته که برخی از عوامل گروه واگنر نسبت به بازگشت به سمت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و یا «آندری تروشف» کارمند وزارت دفاع این کشور واکنش منفی نشان دادند.

این اندیشکده آمریکایی افزود: چنین چیزی نشان می‌دهد که برخی کارکنان واگنر مایلند از جایگزینی که به پریگوژین مربوط است، حمایت کنند تا شخصی که به کرملین یا «آندری تروشف» نزدیک است.

این درحالیست که یک منبع نظامی اوکراینی چند روز پیش به تلویزیون سی‌ان‌ان گفت، اکثر نیرو‌های گروه واگنر به منطقه باخموت در شرق اوکراین بازگشته‌اند.

نیرو‌های واگنر به فرماندهی «یوگنی پریگوژین» نقش اساسی را در تصرف شهر باخموت در منطقه دونتسک اوکراین ایفا کردند. یوگنی پریگوژین ماه گذشته و بر اثر سقوط هواپیما، در نزدیکی مسکو کشته شد. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده