پیش بینی قیمت طلا و سکه 13 مهر 1402-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت طلا و سکه 13 مهر 1402

حرکت نامتوازن قیمت طلا و سکه امروز نیز تداوم داشت. در حالی که سکه‌ امامی تنها قطعه افزایشی در خانواده سکه‌ها بود، قیمت طلا کاهشی شد. امروز قیمت طلا روندی خلاف رشد محدود قیمت انس‌ جهانی داشت.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۶ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 04
کد خبر: ۲۰۷۰۳۷
پیش بینی قیمت طلا و سکه 13 مهر 1402

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت طلا و سکه امروز نیز روند یکدستی نداشت. بازار فلز زرد بدون توجه به نوسانات افزایشی انس جهانی طلا، در بیشتر قطعات و وزن‌ها افت قیمت داشت. گفتی است در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی با قیمت ۱۸۲۵ دلار در حال معامله است.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند با شدت گرفتن رشد شاخص دلار و بالارفتن بازدهی اوراق قرضه آمریکا عملا خروج سرمایه از بازار طلای جهانی شتاب گرفته و باعث شده انس جهانی طلا تا محدوده‌‌ قیمتی ۱۸۱۵ پایین بیاید. آنها کف ۱۷۹۷ دلاری را با سقف فعلی برای انس متصور هستند.

تکنیکالیست‌ها برای قیمت سکه محدوده ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی را منطقه مهمی می‌دانند. آنها معتقدند می‌توان کف ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را با توجه به مفروضات فعلی برای سکه امامی متصور بود. در صورتی که این کف از دست برود، سکه قیمت ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را نیز خواهد دید. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی برای حرکت بعدی سکه باید چشم به تغییرات قیمتی انس جهانی داشته باشیم.

کارشناسان اقتصادی معتقدند برای خرید طلا باید به صورت میانگین برخورد کنیم و دنبال نقطه دقیق خرید نباشیم. توصیه تحلیلگران بازار فلز زرد این است که صاحبان سرمایه به صورت پلکانی به بازار طلا ورود کنند. در ابتدا میزان کمتری از سرمایه‌شان را برای ورود به بازار طلا اختصاص دهند که در صورت افت قیمت، پول بیشتری برای خرید در اختیار داشت باشند.

امروز چهارشنبه ۱۲ مهر قیمت سکه امامی با رشد ۵۰ هزار تومانی تنها قطعه افزایشی در خانواده سکه‌ها بود. سکه امامی با قیمت ۲۷ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان معامله شد. در لحظه نگارش این گزارش سکه‌ بهار در نوسان کاهشی پنج هزار تومانی و روند خنثی سرگردان بود. در روز جاری این قطعه با قیمت ۲۴ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان معامله شد.

 نیم و ربع‌سکه نیز همانند روز‌های ابتدایی هفته جاری بدون تغییر و به ترتیب با قیمت‌های ۱۴ میلیون و ۸۴۰ و ۹ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی در دسته کاهشی‌های بازار قرار گرفت و با افت ۵۰ هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.

 امروز قیمت طلا کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۳۶ هزار تومانی با رقم ۹ میلیون و ۷۰۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۹ هزار و ۳۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۲۴۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۲۱۱ هزار تومان معامله شد.

در دوازدهمین روز مهر فقط حباب سکه گرمی کاهشی شد و افت ۴۲ هزار تومانی داشت. امروز حباب سکه امامی ۹۹ هزار تومان، سکه بهار ۷۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۵ هزار تومان و ربع‌ سکه ۱۸ هزار تومان کاهش داشت./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده