بازداشت افسر آمریکایی به اتهام فروختن اطلاعات به چین-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بازداشت افسر آمریکایی به اتهام فروختن اطلاعات به چین

دادگستری آمریکا با ادعای فروش اطلاعات محرمانه، یک افسر سابق ارتش خود را به محض ورود به خاک آمریکا بازداشت کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 07
کد خبر: ۲۰۷۲۸۷

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرد یک گروهبان سابق ارتش این کشور به اتهام تلاش برای ارائه اطلاعات طبقه بندی شده امنیت ملی به چین دستگیر شد.

 

براساس گزارش سی ان بی سی، وزارت دادگستری آمریکا گفت: جوزف دانیل اشمیت، ۲۹ ساله، پس از ورود از چین به فرودگاه سانفرانسیسکو، بازداشت شد. به ادعای این وزارتخانه، اشمیت ظاهراً پس از جدایی از ارتش در ژانویه ۲۰۲۰، تلاش‌هایی را برای ارائه اطلاعات دفاعی آمریکا به اطلاعات چینی آغاز کرد.

 

به گفته وزارت دادگستری، او در مارس ۲۰۲۰ آمریکا را به مقصد هنگ کنگ ترک کرد و تا این هفته در آنجا ماند تا به این تلاش‌ها ادامه دهد. اشمیت در صورت محکوم شدن به دو اتهام کیفری که در دادگاه فدرال سیاتل با آن مواجه است، با ۱۰ سال زندان و ۲۵۰ هزار دلار جریمه نقدی مواجه خواهد شد، که شامل تلاش برای ارائه اطلاعات دفاع ملی و حفظ چنین اطلاعاتی می‌شود.

 

او قرار بود بعداً در دادگاه منطقه‌ای آمریکا در سانفرانسیسکو حاضر شود. به گفته وزارت دادگستری، او برای دادگاه بعدی به سیاتل آورده خواهد شد. آخرین پست وظیفه اشمیت در پایگاه مشترک لوئیس-مک‌کورد در ایالت واشنگتن بود. وزارت دادگستری گفت که او بخشی از گردان ۱۰۹ اطلاعات نظامی بود، جایی که به اطلاعات طبقه بندی شده محرمانه و فوق سری دسترسی داشت.

 

به ادعای این وزارتخانه، اشمیت پس از ترک خدمت، دستگاهی را برای دسترسی به شبکه‌های نظامی امن نگه داشت و آن را به مقامات چینی ارائه کرد. او همچنین متهم است که برای ارائه این اطلاعات با کنسولگری چین در ترکیه و سرویس‌های امنیتی چین از طریق ایمیل تماس گرفته است.

 

تسا گورمن، دادستان موقت آمریکا در ناحیه غربی واشنگتن، گفت که اشمیت سوگند نظامی خود را برای دفاع از کشور و قانون اساسی زیر پا گذاشت. او افزود: «در این زمینه، اقدامات ادعایی این عضو نظامی سابق تکان دهنده است - نه تنها تلاش برای ارائه اطلاعات دفاع ملی، بلکه اطلاعاتی که به دشمن خارجی کمک می‌کند تا به شبکه‌های رایانه‌ای امن وزارت دفاع دسترسی پیدا کند.»/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده