شولتز: مدرکی از مشارکت ایران در حمله حماس نداریم-راهبرد معاصر

شولتز: مدرکی از مشارکت ایران در حمله حماس نداریم

صدراعظم آلمان گفت هیچ مدرکی دال بر حمایت عملیاتی ایران از عملیات اخیر نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم موقت صهیونیستی وجود ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 12
کد خبر: ۲۰۸۱۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان پنجشنبه (۱۲ اکتبر، ۲۰ مهر) در ادعایی از سرکوب سازمان‌های حامی حماس خبر داد و خطاب به قانونگذاران این کشور با بیان این که هیچ مدرکی دال بر حمایت عملیاتی ایران از عملیات «طوفان الاقصی» نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم موقت صهیونیستی وجود ندارد، مدعی شد: «برای همه ما روشن است که بدون حمایت ایران، حماس هرگز نمی‌توانست این حمله بی‌سابقه را انجام دهد».

وی در ادامه با اذعان به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن غزه گفت «متاسفانه، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم رنج جمعیت غیرنظامی در نوار غزه احتمالاً بیشتر می‌شود» و در ادامه مدعی شد: اما مقصر این نیز حماس و حمله آن به اسرائیل است.

رژیم صهیونیستی در پی عملیات نیروهای مقاومت، حملات همه‌جانبه‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده که طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون ۱۲۰۰ فلسطینی در حملات بی‌وقفه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه شهید و ۵۶۰۰ نفر که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند مجروح شده‌اند.

 

شولتز افزود آلمان کل فعالیت‌های جمع‌آوری کمک مالی و سایر فعالیت‌های حمایتی از حماس را در داخل این کشور ممنوع خواهد کرد. به نوشته رویترز، وی در ادامه گفت جلوگیری از تشدید خشونت در منطقه بسیار مهم است و به حزب‌الله درباره حمله به اسرائیل هشدار داد.

شولتز همچنین گفت: در تماس نزدیک با سیسی رئیس‌جمهور مصر هستم. با اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه امروز صحبت خواهم کرد و پذیرای امیر قطر خواهم بود. هر سه می‌توانند نقش مهمی در تنش‌زدایی وضعیت ایفا کنند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل یکشنبه ضمن بیان این که اقدامات فلسطین، دفاع کاملاً مشروع در مقابل هفت دهه اشغال ظالمانه و جنایات فجیع رژیم نامشروع صهیونیستی است، هر گونه دخالت در عملیات طوفان الاقصی را رد کرد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه هم دوشنبه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره موضع صریح و روشنی در قبال موضوع فلسطین داشته، در پاسخ به سؤالی درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر ارتباط ایران با عملیات طوفان الاقصی گفت: مقاومت ملت فلسطین اکنون خوشبختانه از توانایی و قدرت لازم و اراده و انگیزه لازم برای دفاع از خودش و ملتش و تلاش برای استیفای حقوق ضایع شده‌ خودش برخوردار است.

کنعانی ادامه داد: طرح اتهامات و اظهاراتی درباره ایران و نقش ایران و ... با انگیزه‌های مختلف سیاسی از جمله با هدف توجیه شکست سنگین رژیم صهیونیستی و ترمیم وجهه شکسته شده هیمنه پوشالی این رژیم و همچنین با هدف توجیه حمایت‌های مختلف غرب از جمله رژیم آمریکا و یا توجیه ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

جنبش مقاومت حماس از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم تروریست صهیونیستی را آغاز کرده که تاکنون منجر به هلاکت دست‌کم ۱۳۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۲۵۰۰ نفر دیگر شده است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده