دیدار احتمالی بوگدانوف با نمایندگان حماس در قطر-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دیدار احتمالی بوگدانوف با نمایندگان حماس در قطر

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرده که احتمالاً در سفر هفته آینده خود به قطر با نمایندگان حماس درباره تحولات در اراضی اشغالی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 14
کد خبر: ۲۰۸۳۶۹

به گزارش راهبرد معاصر، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «ریانووستی» اعلام کرد که قصد دارد هفته آینده به قطر سفر کرده و از احتمال دیدار با نمایندگان حماس در جریان این سفر خبر داد.

 

بوگدانوف در پاسخ به سؤالی در زمینه احتمال سفر هفته آینده به قطر گفت: «بله می‌روم».

 

وی در ادامه احتمال ارتباط و تماس و دیدار با نمایندگان حماس در جریان سفر به قطر را منتفی ندانست.

 

معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: «چنین چیزی را منتفی نمی‌دانم. معمولاً هر زمان که به آن‌جا (قطر) رفته‌ام، با رهبری حماس دیدار کردم. اگر آن‌ها تمایل داشته باشیند، ما همواره با آن‌ها تماس برقرار می‌کنیم. بعلاوه آن‌که در این شرایط، چنین نشستی برای رفع موضوعات عملی از جمله آزادی گروگان‌ها، مفید خواهد بود».

 

وزارت بهداشت نوار غزه ظهر امروز (شنبه) در بیانیه‌ای خبر داد ۲۲۱۵ شهروند فلسطینی از جمله ۷۲۴ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و ۸۷۱۴ تن دیگر از آغاز تجاوزات به نوار غزه مجروح شده‌اند.

 

کابینه رژیم صهیونیستی در پی عملیات مقاومت فلسطین هفته گذشته وضعیت جنگی اعلام کرد و آب و برق نوار غزه را قطع کرد. ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله بسیاری از تأسیسات غیرنظامی از جمله چندین بیمارستان، مسجد و خانه‌های مسکونی را در نوار غزه هدف قرار داده است.

 

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی، دیشب (جمعه‌شب)، رسما اعلام کرد که این رژیم امروز شنبه خدمات اینترنتی نوار غزه را نیز قطع خواهد کرد.

 

پیش از این، وزارت امور خارجه روسیه حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را «نقض فاحش قوانین بین‌المللی» توصیف کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اقدامات توسط طرف اسرائیلی مصداق نقض فاحش حاکمیت جمهوری عربی سوریه و هنجارهای پایه‌ای قوانین بین‌الملل محسوب می‌شوند.»

 

در خصوص اسرای روسیه نیز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین هفته گذشته تاکید کرد که مسکو در حال ارزیابی این مساله است که آیا در میان اسرای بازداشت شده به دست حماس اتباع روس هستند یا خیر.

 

«موسی ابومرزوق» از اعضای ارشد حماس اخیرا در مصاحبه با شبکه الجزیره گفته که گروه حماس به تعامل با دولت روسیه به خاطر گروگانهایی که از اراضی اشغالی به غزه منتقل شده‌اند ادامه خواهد داد چرا که برخی از این افراد تابعیت روسی دارند.

 

طبق گفته مقامات صهیونیستی، رزمندگان مقاومت حماس بیش از ۱۰۰ نفر را اسیر کرده‌اند که در میان آنها اتباعی از برزیل، مکزیک و دیگر کشورها حضور دارند و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز گفته احتمال اینکه اتباع آمریکایی نیز در میان آنها باشند وجود دارند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده