دومین ناو هواپیمابر آمریکا راهی مدیترانه شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دومین ناو هواپیمابر آمریکا راهی مدیترانه شد

وزیر دفاع آمریکا گفت که برای جلوگیری از دخالت طرف‌های ثالث در جنگ رژیم صهیونیستی با نوار غزه، ناو هواپیمابر «آیزنهاور» را به شرق مدیترانه اعزام کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 15
کد خبر: ۲۰۸۴۸۷

به گزارش راهبرد معاصر، در ادامه کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم موقت صهیونیستی برای حمله به نوار غزه و جنگ با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس»، دومین ناو هواپیمابر این کشور هم راهی منطقه غرب آسیا شد.

 

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد یکشنبه گفت: «دستور حرکت ناو هواپیمابر آیزنهاور به شرق مدیترانه را صادر کردم».

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، آستین در این‌باره توضیح داد: «حرکت ناو هواپیمابر دوم بخشی از تلاش‌های ما برای جلوگیری از خصومت‌ها علیه اسرائیل یا گسترش دامنه جنگ است».

 

وی همچنین افزود: «افزایش استقرار نیروهای ما نشان دهنده تعهد قاطع ما به امنیت اسرائیل و عزم ما برای جلوگیری از هر کشور یا نهادی است که به دنبال تشدید جنگ است».

 

پیش از این نیز وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن ادعای اینکه حماس نماینده مردم فلسطین نیست، گفت که واشنگتن به ارائه کمک‌های امنیتی مورد نیاز برای حمله زمینی به نوار غزه متمرکز است.

 

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در روز شنبه قبل که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۳۴۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

 

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

 

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد یکشنبه اعلام کرد که بر اثر حملات جنایتکارانه رژیم کودک‌کُش صهیونیستی، تاکنون ۲۲۲۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۸۷۴۴ نفر نیز مجروح شده‌اند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده