ژنرال صهیونیست: عملیات زمینی در غزه مانند جهنم است-راهبرد معاصر

ژنرال صهیونیست: عملیات زمینی در غزه مانند جهنم است

یک ژنرال صهیونیست با اشاره به عدم آمادگی نیروی زمینی ارتش این رژیم اعلام کرد که عملیات زمینی در نوار غزه برای نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل به مثابه جهنم خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 15
کد خبر: ۲۰۸۵۷۱

به گزارش راهبرد معاصر. در ادامه اعترافات محافل و کارشناسان صهیونیست به اوضاع بحرانی این رژیم در برابر مقاومت در عملیات طوفان الاقصی، یک ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی که به شرط افشا نشدن نامش با وبسایت میدل ایست‌آی مصاحبه کرده، گفت:عملیات زمینی در نوار غزه برای نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل که آموزش کافی ندیده‌اند به مثابه جهنم خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: ارتش اسرائیل در حال حاضر از کمبود قابل توجه نیروهای ویژهِ مورد نیاز برای چنین عملیات بزرگی رنج می‌برد.

 

«مایکل میلشتاین» شرق‌شناس صهیونیست نیز اعلام کرد، روز شنبه به دنبال حمله بزرگ فلسطینی‌ها، خونین‌ترین روز در تاریخ درگیری اسرائیلی-فلسطینی بود که موجب تغییر عمیق و سریع ایدئولوژی و عقاید اسرائیلی‌ها شد و این تصور را تقویت کرد که ما اکنون در مقابل یک جنگ موجودیتی بین دو جامعه (فلسطینی و اسرائیلی) قرار داریم و نه صرفا جنگ بین حماس و اسرائیل.

 

وی در مقاله‌ای که توسط وبسایت شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شد تاکید کرد، منشأ دشمنی میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به دلایل عادی برنمی‌گردد و از بین بردن این خصمومت محال است. جدا از شوکی که روز شنبه به ما وارد شد، این درک در غرب در حال توسعه است که عملیات جدید فلسطینی‌ها یک نقطه تعیین کننده در ارتباط با تصمیم منطقه است که اسرائیل مجبور است به آن اعتراف کند. به این صورت که اسرائیل باید بپذیرد در خط مقدم در برابر تهدیدی قرار دارد که کل کشورهای غربی با آن مواجهند.

 

این تحلیلگر صهیونیست افزود، درواقع ما باید بدانیم که جنگ کنونی با غزه تاثیر تعیین‌کننده‌ای بر تصویر اسرائیل از خود، دوستان و دشمنانش خواهد داشت و تعیین می‌کند که بازیگران منطقه چه دیدگاهی به آمریکا دارند. در اینجا باید درس‌های جنگ کنونی را برای حفظ تصویر حمایتی غرب از اسرائیل بررسی کنیم؛ به ویژه زمانی که اسرائیل وارد یک جنگ موجودیتی بی‌سابقه می‌شود.

 

از سوی دیگر ژنرال «تامیر هایمن» رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) در مقاله‌ای اعلام کرد، تحمل بهای حمله غافلگیرکننده حماس برای اسرائیل بسیار دشوار است. ضربه اول را حماس وارد کرد و بهای این غافلگیری راهبردی برای اسرائیل غیرقابل تحمل است و باید تحقیقات جامع و عمیقی درباره علت سلسله شکست‌های ما که منجر به وقوع یک بحران جدی شده، انجام بگیرد.

 

وی تاکید کرد، اسرائیل باید بر حملات خود در جنوب غزه تمرکز کند و شکل حملات و اهداف آنها نیز مخفی و با وسعتی گسترده باشد. روزها و هفته‌های آتی برای ما بسیار سخت خواهد بود و علاوه بر هزینه‌های سنگینی که غزه پرداخت می‌کند ما نیز از خسارات زیادی رنج می‌بریم و متحمل خسارات بیشتر خواهیم شد. به همین دلیل ایده تشکیل یک کابینه اضطراری مطرح شد؛ چرا که دشمنان از چندقطبی شدن جامعه اسرائیل برای به چالش کشیدن آن استفاده می‌کنند.

 

این درحالی است که مسئولان و تحلیلگران صهیونیستی و غربی بارها درباره خطرات فاجعه‌بار حمله زمینی به غزه برای اسرائیل هشدار داده و درباره توانایی ارتش این رژیم برای مقابله با مقاومت فلسطین بسیار تردید دارند.

 

بارزترین مقام صهیونیست که در این زمینه هشدار داده «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم اشغالگر است که گفت: در عملیات زمینی در نوار غزه، آنچه که در انتظار نیروهای اسرائیلی است بسیار بدتری از چیزی است که می‌توانید تصور کنید. حمله زمینی به غزه به هیچ وجه آسان نخواهد بود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده