پایان سفر امیرعبداللهیان به ۴ کشور منطقه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پایان سفر امیرعبداللهیان به ۴ کشور منطقه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به ۴ کشور منطقه در پی تحولات اخیر در فلسطین و نوار غزه و رایزنی با مقامات این کشور‌ها راهی تهران شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 15
کد خبر: ۲۰۸۵۹۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی در پی تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و حملات رژیم صهیونیستی به غزه به منطقه غرب آسیا و کشور‌های محور مقاومت سفر کرد، پس از انجام رایزنی‌ها در چهارمین مقصد سفرش، دوحه را به مقصد تهران ترک کرد.

سفر امیرعبداللهیان از عراق آغاز شد و وی در بغداد با مشاور امنیت ملی و نخست وزیر عراق درباره مناسبات دوجانبه و تحولات فلسطین به گفتگو پرداخت و پس از آن به بیروت سفر کرد و در این سفر با نخست وزیر پیشبرد امور لبنان، وزیر خارجه، رئیس پارلمان و دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد و از آنجا راهی دمشق شد و در حضور چند ساعته‌اش در پایتخت سوریه با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.

وی پس از آن به بیروت بازگشت و در چهارمین مقصد این سفر راهی دوحه پایتخت قطر شد و در دوحه هم با وزیر خارجه و امیر قطر و همچنین اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس درباره اوضاع فلسطین به گفتگو پرداخت.

وزیر خارجه روز شنبه در بیروت و در جمع خبرنگاران گفت: ما به همه اقدامات دیپلماتیک لازم برای توقف جنایات و رفع محاصره غزه از طریق رایزنی‌های فشرده سیاسی و نشست‌های لازم و ضروری دیپلماتیک در سطح وزرای خارجه و یا سران کشور‌های منطقه ادامه خواهیم داد. امروز صهیونیست‌ها در بدترین وضعیت قرار دارند و عملیات پیروزمندانه و بی نظیر طوفان الاقصی بار دیگر این را به اثبات رساند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار