مجلس وزارت کار را موظف به توسعه طرح‌های کسب‌وکار در جنوب کشورکرد-راهبرد معاصر

مجلس وزارت کار را موظف به توسعه طرح‌های کسب‌وکار در جنوب کشورکرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب احکامی، دستگاه‌های مختلف را به انجام اقداماتی جهت هدایت جمعیت و فعالیت‌های آب‌بر و صادرات‌گرا به قلمروهای مستعد جنوب کشور موظف کردند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 16
کد خبر: ۲۰۸۷۱۴

به گزارش راهبرد معاصر، نمایندگان در جلسه علنی امروز(دوشنبه،24مهر) مجلس شورای اسلامی، ماده 60 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب احکامی، دستگاه‌های مختلف را به انجام اقداماتی جهت هدایت جمعیت و فعالیت‌های آب‌بر و صادرات‌گرا به قلمروهای مستعد جنوب کشور موظف کردند.

 

ماده ۶۰- به‌منظور هدایت جمعیت و فعالیت‌های آب‌بر و صادرات‌گرا به قلمروهای مستعد جنوب کشور در چهارچوب اسناد آمایش سرزمین و اسناد مدیریت یکپارچه سواحل، اقدامات زیر انجام می‌شود:

 

الف- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است در ارائه حمایت‌ها و مشوق‌ها برای ایجاد یا توسعه طرح‌های کسب‌وکار و ایجاد اشتغال، اولویت را به جمعیت فعال در این مناطق اختصاص دهد.

 

ب- وزارت نیرو موظف است آب مصرفی صنایع مستقر در استان‌های ساحلی جنوب کشور را از طریق احداث تأسیسات آب شیرین‌کن راساً یا با مشارکت بخش خصوصی تأمین نماید.

 

پ- وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند برق و گاز مورد نیاز شهرک‌های صنعتی، پالایشگاه‌ها، پتروپالایشگاه‌ها، مجتمع‌های فولادی و شهرک‌های شیلاتی و آبزی‌پروری در این مناطق را به صورت پایدار تأمین نمایند.

ت- حذف گردید.

بند الحاقی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده