آیت الله رئیسی: نخبگی باید در راستای وطن دوستی و مردم دوستی باشد-راهبرد معاصر
هدیه رهبر انقلاب به یکی از غرفه‌داران نمایشگاه کتاب+ عکس محسن رضایی: در بخش اقتصاد نیاز به تحول جدی داریم سردار سلامی: ملت ما تحریم را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کرد طحان نظیف: مجلس قوی قانونی را تصویب می کند که با اسناد بالادستی تطابق دارد منتخبان اولویت‌های مجلس دوازدهم را در فراکسیون گام دوم مطرح کردند رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب بازدید کردند+ عکس سردار حسنی آهنگر: عملیات «وعده صادق» بزرگترین پیشران برای نقطه عطف آینده دانست رئیس جمهور قانون تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی را ابلاغ کرد رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم دریادار سیاری: تغییر سبک زندگی از برنامه‌های دشمن در حوزه جنگ نرم است وعده صادق، اصلاح‌طلبان و امان نامه رضا پهلوی واکنش مجلس به پیشنهاد تعطیلی شنبه و کاهش ساعت کاری کارمندان صعود ۸ پله‌ای دانشگاه شریف در رتبه‌بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴ اسامی ۲۹۰ نماینده منتخب مجلس دوازدهم + جدول تفکیکی وزیر کشور: انتخابات در اوج امنیت و سلامت برگزار شد

آیت الله رئیسی: نخبگی باید در راستای وطن دوستی و مردم دوستی باشد

رئیس جمهور امروز در آئین روز ملی نخبگان گفت: نخبگی باید در راستای حل مسئله مردم، وطن دوستی و مردم دوستی باشد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 16
کد خبر: ۲۰۸۷۴۰

به گزارش راهبرد معاصر،آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در سیزدهمین همایش ملی نخبگان اظهار داشت: ابتدا باید سر بر آستان ربوبی بساییم به خاطر نخبگان و استعدادهای برتری که وجود دارند و باتلاش و مجاهدت در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده‌اند و افتخار برای کشور هستند.

وی افزود: تلاش نخبگان، پدران و مادران و مربیان و استادان و زمینه‌های رشد و پیشرفت در خانه، خانواده، مدرسه و دانشگاه بسترهایی برای رشد و تعالی به شمار می روند و هر کدام در نقش خود مثال زدنی هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سرمایه بزرگ نخبگان هستند، ادامه داد: در جایگاهی که قرار گرفتیم قله نیست. باید تلاش کرد با استعدادهای برتر به جایگاه های برتری دست پیدا کنیم چون ما سرمایه بزرگی در اختیار داریم و آن نخبگان هستند.

 

نخبگان سرمایه بزرگ کشور هستند

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه نخبگان سرمایه بزرگ کشور هستند و این سرمایه باید شناسایی شود، گفت: نگهداشت و هم افزایش بهره‌وری در پرتو حضور نخبگان در هر حوزه‌ای باید وجود داشته باشد و ارتقا یابد چراکه اگر سرمایه جای خود بماند و افزون نشود، دچار فرسایش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک جلوه آن حضور در عرصه های مدیریتی در حوزه‌های مختلف اداری و اجرایی است، تصریح کرد: این مهم است که جهت و حرکت نخبگی در کشور در راستای پیشرفت، مساله شناسی و حل مساله باشد.

 

نخبگان باید مسائل کشور را بشناسند

رئیس جمهور یادآورشد: نخبگان باید مسائل کشور را بشناسند و در راستای حل مساله مشارکت کنند.

آیت الله رئیسی افزود: بنیاد ملی نخبگان مجموعه ای است که رهبر انقلاب با هدف شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان ایجاد کردند و در این مدت هم کارهای خوبی در این زمینه اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی تغییر مدیریتی آنچه را که دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور به آن اشاره کرد و این موضوع که بنیاد نخبگان بتواند با کمک خود نخبگان طرحی نو همراه با پیشرفت، ابتکار و خلاقیت دراندازد، باید اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور نکته اول را مردمی‌سازی، شناسایی و هدایت استعدادها ذکر کرد و افزود: مردمی‌سازی در دولت مردمی باید جلوه عملی و اجرایی داشته باشد و در سخن باقی نماند.

 

شناسایی نخبگان باید از مدارس آغاز شود

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه شناسایی نخبگان باید از مدارس آغاز شود، ادامه داد: کانون‌هایی باید به صورت فعال در مناطق مختلف کشور استعدادها را شناسایی و معرفی کنند نه اینکه صرفا خودمعرفی و خوداظهاری باشد، شاید یک نخبه تمایلی به معرفی و شناخته شدن نداشته باشد و در گوشه ای اقدام به نوشتن کتاب یا ارائه کارهای پژوهشی کند که البته این افراد باید در قالب همین کانون شناسایی شوند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده