سوخت ژنراتور بیمارستان‌های غزه تا ۲۴ ساعت دیگر کاملا تمام می‌شود-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سوخت ژنراتور بیمارستان‌های غزه تا ۲۴ ساعت دیگر کاملا تمام می‌شود

رئیس اداره انرژی غزه اعلام کرد که سوخت ژنراتور‌های بیمارستان‌های غزه ظرف امروز و فردا تمام می‌شود و در صورت وارد نشدن سوخت به غزه اوضاع فاجعه‌بارتر خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 16
کد خبر: ۲۰۸۸۰۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ ظاهر ملحم، رئیس اداره انرژی غزه امروز دوشنبه در گفتگو با الجزیره گفت: بیمارستان‌ها در نوار غزه در معرض بمباران پیاپی ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد با وجود اینکه مجروحین و بیماران و هزاران آواره در بیمارستان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های غزه نهایتا تا امروز و فردا سوخت دارند، گفت: مهم است بدانیم که بیمارستان‌ها بدون سوخت نمی‌توانند کار کنند و از همین رو در معرض تعطیلی قریب الوقوع هستند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل هم امروز دوشنبه اعلام کرد که ذخایر سوخت بیمارستان‌های نوار غزه تنها برای ۲۴ ساعت کفایت می‌کند.

این نهاد اعلام کرد که توقف ژنراتور‌های بیمارستان‌های غزه در نتیجه اتمام سوخت جان هزاران بیمار را به خطر خواهد انداخت.

محمد سلیمه، رئیس بیمارستان الشفاء غزه نیز امروز اعلام کرد که باز شدن گذرگاه رفح و ایجاد کریدور امن برای انتقال مجروحین و بیماران بد حال از نوار غزه به مصر ضرورت دارد.

وی تاکید کرد بیمارستان الشفاء از نظر جا و دارو و تجهیزات درمانی دیگر ظرفیت پذیرش زخمی‌های حملات رژیم صهیونیستی به غزه را ندارد.

رژیم صهیونیستی با آغاز حملات هوایی خود به نوار غزه در یک هفته پیش خطوط انتقال برق به نوار غزه را قطع کرد و از چهارشنبه گذشته نیز تنها نیروگاه تولید برق غزه به دلیل اتمام سوخت از کار افتاد و در این مدت بیمارستان‌ها با ژنراتور‌های خود کار کرده و مردم هم از پنل‌های خورشیدی برای تامین اندک برق لازم استفاده کردند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار