ارسال سه لایحه برای حمایت از هنرمندان، اصلاح قانون گذرنامه و مبارزه با مواد مخدر به مجلس-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

ارسال سه لایحه برای حمایت از هنرمندان، اصلاح قانون گذرنامه و مبارزه با مواد مخدر به مجلس

معاون پارلمانی رئیس جمهور از ارسال سه لایحه به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این لوایح در خصوص حمایت از هنرمندان، اصلاح قانون گذرنامه و اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 17
کد خبر: ۲۰۸۹۶۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید محمد حسینی از ارسال سه لایحه به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این لوایح در خصوص حمایت از هنرمندان، اصلاح قانون گذرنامه و اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر است.

 

وی درباره ضرورت ارائه لایحه اصلاح ماده 25 قانون گذرنامه گفت: از آنجایی که افزایش مدت اعتبار گذرنامه یکی از خواسته های بحق شهروندان در طی سالیان اخیر بوده است وزیر کشور و رئیس ستاد امور گذرنامه با ارائه پیشنهادی به هیات دولت مقرر شد این خواست مردمی جامه قانون بپوشاند و مدت اعتبار گذرنامه از پنج سال به ده سال افزایش یابد.

 

معاون رئیس جمهور افزود: یکی از وجوه مثبت این لایحه کاهش اعتبار مدت گذرنامه اشخاص کمتر از پانزده سال است و کاهش اعتبار دراین بخش به جهت تغییرات قابل توجهی است که در چهره اشخاص اتفاق می افتد و این موضوع موجبات جلوگیری از سردرگمی مراجع نظارتی و در نهایت مردم را فراهم می کند.

 

معاون امور مجلس رئیس جمهور همچنین درباره اصلاح بند(ب) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی اظهارداشت: توسعه صادرات صنایع دستی فاخر ایرانی به عنوان صنایع دستی هویت بنیان، مستلزم فراهم ساختن بسترهای مناسب برای بازاریابی این محصولات در سطح جهانی است.

 

حسینی خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل شرایط حضور هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی در رویدادهای بین المللی و تشویق حمایت از صدور آثار یادشده، دولت پیشنهاد اصلاح بند (ب) ماده 11 قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را در قالب یک لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

 

وی درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: با توجه به گذشت 35 سال از تصویب این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تغییر و افزایش بسیاری از مواد مخدر و روان گردان و پیش سازها، اصلاح قانون به منظور روزآمد کردن قوانین ضروری به نظر می رسید./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار