بیانیه مهم گروه‌های فلسطینی + جزئیات-راهبرد معاصر

بیانیه مهم گروه‌های فلسطینی + جزئیات

گروه‌های فلسطینی امروز در بیانیه مشترکی اعلام کردند که همه تحرکات کشور‌های عربی باید شامل تلاش برای متوقف کردن نسل‌کشی فلسطینی‌ها باشد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 21
کد خبر: ۲۰۹۵۴۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ گروه‌های فلسطینی امروز (۲۹ مهر) در اولین واکنش به نشست صلح قاهره که امروز (۲۹ مهر) برگزار شد، در بیانیه مشترکی اعلام کردند که تحرکاتی که در منطقه صورت می‌گیرد، به سطحی نرسیده است که موجب توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شود.

به نوشته الجزیره، در این بیانیه آمده است که هر تلاشی که توقف نسل کشی فلسطینی‌ها در غزه را شامل نشود، بی تأثیر خواهد بود و ادامه حملات رژیم شاغالگر به غزه همزمان با نشست قاهره، نیازمند یک موضع بین‌المللی قاطع برای توقف تجاوز است.

گروه‌های فلسطین در ادامه از تلاش‌های مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح قدردانی کرده و خواستار تسریع در خارج کردن زخمی‌ها برای مداوا شدند.

نشست صلح قاهره امروز با هدف بررسی تحولات و آینده فلسطین و بحث و تبادل نظر درباره جنگ فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، امروز به میزبانی مصر آغاز شد. ۳۱ کشور و ۳ سازمان بین‌المللی از جمله سران قطر، ترکیه، یونان، تشکیلات خودگردان فلسطین، امارات، بحرین، عربستان سعودی، کویت، عراق، ایتالیا، قبرس و دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست شرکت داشتند.

امروز همچنین برای اولین بار گذرگاه رفح باز شد و ۲۰ کامیون حالم مقادیری مواد غذایی و ملزومات پزشکی وارد غزه شد؛ رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که هرگز اجازه ورود سوخت به غزه را نخواهد داد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده