رئیس جمهور آمریکا: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد-راهبرد معاصر

رئیس جمهور آمریکا: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت که تل آویو حق دفاع از خود را دارد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 22
کد خبر: ۲۰۹۷۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس جمهور آمریکا در ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی و بدون اشاره به جنایات این رژیم در غزه گفت که تل آویو حق دفاع از خود را دارد.

به گزارش منابع خبری، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا عصر یکشنبه به وقت تهران در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. ما باید مطمئن شویم که آن‌ها آنچه را که برای محافظت از مردم خود امروز و همیشه نیاز دارند، در اختیار دارند.»

بایدن نوشت: «من و "بنیامین نتانیاهو" درباره چگونگی عملکرد اسرائیل بر اساس قوانین جنگ صحبت کرده‌ایم. این به معنای محافظت از غیرنظامیان در نبرد است.»

بایدن در حالی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند که وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه جدیدترین آمار قربانیان تجاوزات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به غزه را منتشر کرد.

این نهاد فلسطینی خبر داد که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تا به امروز، چهار هزار و ۷۴۱ فلسطینی شهید و ۱۵ هزار و ۸۹۸ نفر هم زخمی شده‌اند.

«اشرف قدره»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین هم اخیرا خبر داد که ۷۰ درصد شهدای غزه زن و کودک هستند. قدره همچنین تاکید کرد که از ابتدای تجاوزات، رژیم صهیونیستی به ۵۲۱ خانواده حمله کرده که نتیجه آن سه هزار و ۱۰۹ شهید بوده است.

به گفته این مسئول فلسطینی، ۷ بیمارستان و ۲۱ مرکز بهداشتی در پی حملات اسرائیل یا در نتیجه اتمام سوخت از مدار خدمت خارج شده است. وی در پایان خاطر نشان کرد: «تاکنون ۴۶ شهید و ۸۶ مجروح از کادر درمان بوده و ۲۳ خودروی امداد منهدم یا از مدار خدمت خارج شده است.»

روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز نوشت، پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» نیرو‌های مقاومت فلسطین، تلاش‌های زیادی برای سرکوب دیدگاه‌های طرفداران فلسطین در آمریکا انجام شده است. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده