چمران از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۷۹۱ دستگاه واگن خبر داد-راهبرد معاصر

چمران از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۷۹۱ دستگاه واگن خبر داد

رئیس شورای شهر تهران به اتفاقات بزرگ حمل ونقل عمومی در تهران اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی ساخت 791 دستگاه واگن آغاز شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 22
کد خبر: ۲۰۹۷۱۲

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران امروز یکشنبه 30 مهر ماه 1402 در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در خصوص برخی مشکلات به وجود آمده در تبلیغات سازمان زیباسازی شهر تهران، گفت: بنده به عنوان کسی که در ادوار مختلف در حوزه فرهنگی فعالیت کردم، هیچگاه چنین تولیدات و تنوع را در بخش‌های فرهنگی در سطح شهر ندیدم. البته وقتی حجم کار بالا می‌رود ممکن است اشتباهاتی رخ دهد؛ باید نیمه پر لیوان را دید.

 

وی در بخش دیگر سخنانش با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: طی چند روز گذشته شاهد قتل یک کارگردان در تهران بودیم و سازمان زیباسازی به هر دو این موضوعات در کنار هم پرداخت. بنرهای به فراخور اتفاقات رخ داده در سطح شهر تهران نصب شد.

 

نادعی در خصوص مشکلاتی که در برخی بنرها وجود داشته است، گفت: مشکلی در خصوص تصویر سهراب سپهری بود.

 

وی افزود: برخی می گویند که چرا تمام سلائق را پوشش نمی‌دهید و جالب است همان‌ها هم می‌گویند چرا اشعار فروغ فرخزاد را در سطح شهر به نمایش گذاشته‌اید؛ عده‌ای چوب لای چرخ می‌گذارد که سیستم خسته شود. اینکه از خطوط قرمزها عبور نکنیم کار سختی است.

 

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه در خصوص مصدومیت 6 نفر در منطقه 21 شهرداری تهران به دلیل نصب بالن‌های تبلیغاتی شهرداری، گفت: نصب این بالن‌ها کار خلاقانه‌ای بود تا مردم بدانند که شهر به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

 

نادعلی ادامه داد: اما جنس گاز در این بالن‌ها اشتعال‌پذیر بود و باید ضریب ایمنی لحاظ می‌شد در نقطه محصوری کودکان از فنس‌ها عبور کرده و چون گاز بالن کاهش یافته بود سقوط می‌کند و منجر به سوختگی کودکان می‌شود که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: با وجود اینکه تمام بالن‌ها در نقاط محصور نصب شده بود اما باز هم بالن‌ها جمع‌آوری شد. حادثه سوختگی کودکان تلخ بود و با کودکان آسیب‌دیده دیدار خواهیم کرد.

 

آغاز عملیات اجرایی ساخت 791 دستگاه واگن/ به مردم تهران تبریک می گویم

وی ادامه داد: از سال 96 تامین واگن برای مترو پیگیری می‌شد و قرار بود 2 هزار دستگاه واگن بر اساس برنامه ششم توسعه خریداری شود که 1500 دستگاه به تهران اختصاص داشت.

 

به گفته چمران؛ اولین تفاهم نامه‌ای که امضا شد برای خرید 630 دستگاه واگن بود، از سال 96 این برنامه وجود داشت و رئیس جمهور چین نیز در سفر به ایران این قرارداد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکی از اولویت‌ها عنوان کرد، ولی به علت عدم پرداخت پیش پرداخت این پروژه عملیاتی نشد. اما در این دوره مدیریت شهری با عزم جدی،‌ این قرارداد اجرایی می‌شود.

 

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: یک میلیارد دلار برای واگن‌ها داده شده است که رقم بالایی است و به سختی محقق شد. ساخت واگن‌ها رسما آغاز شده و باید به خودمان و مردم شهر تهران تبریک گرفت. البته تبریک واقعی به مردم زمانی است که واگن‌ها وارد خطوط شوند.

 

چمران گفت: دولت و رئیس جمهور در موضوع واگن‌ها همکاری و حمایت‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند که این موضوع قابل تقدیر است.

 

به اتوبوس های برقی نیاز داریم

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: ما به اتوبوس‌های برقی نیز نیاز داریم و باید ببینیم تعاملات به کجا می‌رسد. قراردادهای مختلف منعقد شده و امیدواریم اتوبوس‌ها به موقع تحویل داده شود.

 

رئیس شورای شهر تهران در خصوص واگن‌های مترو گفت: اولین تحویل واگن‌های چینی سال آینده است و موضوع دیگر این است که تکنولوژی ساخت به کشور منتقل می‌شود.

 

علوی: در دوره پنجم مدیریت شهری موضوع واگن های پیگیری نشد

در ادامه جلسه امروز شورای شهر احمد علوی عضو شورای شهر به سفر زاکانی به چین اشاره کرد و گفت: این اقدام از اختصاص 10 هزار میلیارد بودجه مازاد به حوزه حمل و نقل آغاز شد و از تیم قالیباف که از سال 95 کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کرده تشکر می‌کنیم، اما متأسفانه در دوره قبل مدیریت شهری این موضوع بدون پیگیری باقی ماند.

 

به اعتقاد علوی؛ اگر دوستان در دوره پنجم موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیگیری می‌کردند امروز محصول آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دیدیم. چه فرقی می‌کند محصول این موضوع در این دوره باشد یا دوره بعدی؟

 

آخوندی: امسال برای شهر تهران، سال حمل و نقل عمومی است

در ادامه جلسه امروز شورای شهر محمد آخوندی، ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی گفت: وجدان‌های بیدار عالم که زیر بمباران رسانه‌های صهیونیستی قرار گرفته بودند امروز به ذات خبیث اسرائیل پی بردند.

 

وی ادامه داد: امسال برای شهر تهران، سال حمل و نقل عمومی است. در بودجه امسال و برنامه توسعه‌ای که به تصویب رسید اتفاقات بزرگی رخ داد.

 

وی گفت: از ابتدای مهر شاهد ورود اتوبوس جدید، اوروهال اتوبوس‌ها و مترو بودیم و همچنین افتتاح ایستگاه مترو هم داشتیم. ما در خصوص اقدامات اتفاق افتاده از رئیس شورا و شهردار تهران تشکر می‌کنیم.

 

واکنش سروری به توئیت یکی از نمایندگان؛ حاضرم با شما به شرکت‌هایی که شما می‌گویید بیایم و هرمیزان توان دارند قرارداد ببندیم

همچنین در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران گفت: یکی از نمایندگان مجلس در خصوص قرارداد 791 واگن مترو توئیتی زده بود، من پشت این بلندگو اعلام می‌کنم که حاضرم با شما به شرکت‌هایی که شما می‌گویید، بیایم و هرمیزان توان دارند قرارداد ببندیم.

 

وی ادامه داد: این شرکت ها یک واگن تولید کردند که آن واگن هم هنوز رونمایی نشده است.

 

سروری با بیان اینکه از تولید ملی استقبال می‌کنیم، گفت: اما نمی‌توانیم مردم را در صف‌ منتظر نگه داریم تا تولید صورت بگیرد؛ من به نمایندگی از شورا و شهرداری اعلام می‌کنم که از تولید داخلی حمایت می کنیم اما اعتقاد بنده بر این است که وقتی به موفقیت بزرگ می‌رسیم باید توانمندی‌های جمهوری اسلامی را تبیین کنیم./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده