نقش فدراسیون جهانی در فریب سعید ملایی-راهبرد معاصر

نقش فدراسیون جهانی در فریب سعید ملایی

برآیند تحولات روزهای اخیر و امتیازهای مکرر فدراسیون جهانی جودو به ملایی گواه آن است که این فدراسیون، شرایط را برای ترک اردوی تیم ملی از سوی ملایی و اعطای امتیازهایی به وی جهت مشارکت در المپیک ۲۰۲۰ فراهم نموده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 02
کد خبر: ۲۱۰۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ برآیند تحولات روزهای اخیر و امتیازهای مکرر فدراسیون جهانی جودو به ملایی گواه آن است که این فدراسیون، شرایط را برای ترک اردوی تیم ملی از سوی ملایی و اعطای امتیازهایی به وی جهت مشارکت در المپیک ۲۰۲۰ فراهم نموده است.

 

پیشتر و در زمان درج شایعاتی مبنی بر پناهندگی ملایی، مسعود سلطانی‌فر در جمع خبرنگاران در رابطه با عدم بازگشت سعید ملایی جودوکار وزن منهای ۸۱ کیلوگرم ایران به کشور اظهار داشت: آنچه که تا امروز مشخص شده رفتارهای مشکوک فدراسیون جهانی جودو است و در این رابطه به کمیته بین المللی المپیک اعتراض خواهیم کرد.

 

حال فدراسیون جهانی جودو پا را یک گام فراتر نهاده و با اعلام حمایت کامل از سعید ملایی، اعلام کرده است که این ورزشکار می‌تواند تحت پرچم دیگری در مسابقات المپیک سال آینده شرکت کند.

 

ماریوس وایزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو، روز یکشنبه با تأکید بر اینکه «وظیفه ماست که از قهرمانان‌هایمان حمایت کنیم» به خبرگزاری فرانسه گفت: برای حضور سعید ملایی در مسابقات المپیک «هر کار خواهیم کرد. گزینه‌های مختلف را بعدا بررسی می‌کنیم اما حتما یکی از گزینه‌ها را برای المپیک اجرا خواهیم کرد».

 

پیشتر مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو که همراه ملایی در رقابت‌های توکیو حضور داشت در گفت‌وگویی با اشاره به اقدام غیراخلاقی فدراسیون جهانی درباره اتفاقات روز مسابقه گفته بود:"از مبارزه سوم به بعد ملایی با مامور امنیتی ویزر (رئیس فدراسیون جهانی جودو) به روی تاتامی می‌رفت، آنها اجازه نمی‌دادند حتی من برای کوچ در کنار ورزشکارمان باشم. برنامه‌هایی از پیش تعیین شده بود که جودوکار ایران و رژیم اشغالگر قدس باهم مبارزه کنند، موضوع را کاملا سیاسی کرده بودند، اما باخت ملایی به بلژیک که با تمام وجود در مقابلش ظاهر شد و به زعم کارشناسان تمام تلاشش را برای برد کرد همه معادلات فدراسیون جهانی را به هم ریخت. بعد از پایان مسابقات با مامور امنیتی و با یک ماشین ون به سراغ سعید آمدند، ملایی را بدون اجازه من جابجا کردند که این کار کاملا غیرقانونی بود او برای برگشت به ایران بلیط داشت، اما ماموران امنیتی نگذاشتند همراه من بیاید و بلیط آلمان برایش تهیه کرده بودند.  وزیر ورزش رژیم صهیونیستی هم در سالن مسابقات حضور داشت و قطعا اگر فشار روانی ویزر نبود، مدال می گرفت".

 

در اقدام تامل برانگیز دیگری از سوی فدراسیون جهانی جودو و جهت ترغیب ملایی، اکانت رسمی فدراسیون در توئیتر نام خود را به «من از ملایی حمایت می‌کنم» تغییر داد. حساب کاربری فدراسیون بین المللی جودو با تغییر نام کاربری خود به هشتگ «من از ملایی حمایت می‌کنم» روز دوشنبه ۱۱ شهریور، لینک یک گزارش را در یکی از پست‌ها با عنوان «داستان واقعی از یک مبارزه برای زندگی» قرار داده است.

 

برخی رسانه‌های معاند پیشتر اعلام کرده بودند که ملایی از آلمان درخواست پناهندگی کرده است، اما او روز یکشنبه در مصاحبه ای موضوع پناهندگی را رد کرد و گفت که ویزای آلمان را داشته و بدون اعلام پناهندگی به آلمان سفر کرده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار