بلینکن: برای ادامه تلاش‌ها به خاورمیانه بازمی‌گردم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

بلینکن: برای ادامه تلاش‌ها به خاورمیانه بازمی‌گردم

وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه با بیان اینکه اولین دسته از اتباع خارجی از جمله آمریکایی‌ها غزه را ترک کردند، گفت که روز جمعه بار دیگر به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 02
کد خبر: ۲۱۱۵۵۹

به گزارش راهبرد معاصر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه درباره سفر مجدد به فلسطین اشغالی گفت: «جمعه آتی برای ادامه تلاش‌های دیپلماتیک به خاورمیانه بازخواهم گشت».

 

بلینکن با بیان اینکه اولین دسته از اتباع خارجی از جمله آمریکایی‌ها غزه را ترک کردند، مدعی شد: «ما مجبور نیستیم بین دفاع از اسرائیل و کمک به غیرنظامیان فلسطینی یکی را انتخاب کنیم».

 

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بلینکن در تل‌آویو درباره تلاش‌ها برای محافظت از آمریکایی‌ها در اسرائیل، کرانه باختری و غزه، و آزادی گروگان‌ها بحث خواهد کرد».

 

این وزارتخانه درباره دیگر اهداف سفر بلینکن به فلسطین اشغالی گفت: «او در اسرائیل درباره افزایش حجم کمک‌های بشردوستانه ورودی به غزه و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها گفتگو خواهد کرد».

 

بامداد چهارشنبه بود که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن برای سومین بار از زمان شروع جنگ غزه، روز جمعه به فلسطین اشغالی می‌رود تا با مقامات رژیم موقت صهیونیستی دیدار کند. /فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار