مذاکرات غرب با اوکراین درباره صلح با روسیه-راهبرد معاصر

مذاکرات غرب با اوکراین درباره صلح با روسیه

شبکه آمریکایی گزارش داد، مقام‌های ایالت متحده و اروپایی‌ها گفت‌وگو با همتایان اوکراینی را درباره مذاکرات احتمالی صلح با روسیه و امتیازاتی که این کشور باید برای دستیابی به توافق بدهد، آغاز کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 04
کد خبر: ۲۱۱۸۰۸

به گزارش راهبرد معاصر،‌ شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی» به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده مقام‌های آمریکایی و اروپایی گفت‌وگو با همتایان اوکراینی درباره مذاکرات احتمالی صلح با روسیه و این که کی‌یف ممکن است برای رسیدن به توافق چه چیزی را از دست بدهد، آغاز کرده‌اند.

 

آمریکایی‌ها بی‌سروصدا گفت‌وگو با دولت اوکراین درباره این که مذاکرات صلح احتمالی با روسیه برای پایان دادن به درگیری ممکن است مستلزم چه چیزهایی شود را آغاز کردند. طبق این گزارش، این مکالمات طرح‌های بسیار گسترده‌ای از چیزهایی را شامل می‌شود که اوکراین برای دستیابی به توافق ممکن است مجبور به گذشتن از آن‌ها شود.

 

به گزارش ان‌بی‌سی، برخی از گفت‌وگوها ماه گذشته انجام شد و منعکس‌کننده این نگرانی‌ها است که درگیری به بن‌بست رسیده و همچنین نگرانی‌ها درباره توانایی ادامه ارائه کمک به اوکراین را شامل می‌شود.

 

مقامات گفتند اوکراین احتمالاً فقط تا آخر سال یا کمی بعد از آن وقت دارد قبل از آن که گفت‌وگوهای فوری بیشتر درباره مذاکرات صلح باید آغاز شود.

 

روسیه می‌گوید همیشه برای راه‌حل دیپلماتیک پایان دادن به درگیری‌ها آماده است و پیشنهادات جدی را بررسی می‌کند. اوکراین مذاکرات صلح با روسیه را متوقف و ممنوع کرده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده