رسانه عبری: نزدیک به ۲۵۰ هزار اسرائیلی به خارج گریخته‌اند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رسانه عبری: نزدیک به ۲۵۰ هزار اسرائیلی به خارج گریخته‌اند

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد نزدیک به یک ربع میلیون صهیونیست بعد از عملیات طوفان الاقصی از فلسطین اشغالی فرار و در نقاط دیگری در جهان سکونت گزیده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 04
کد خبر: ۲۱۱۸۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه عبری زبان د مارکر که یک روزنامه اقتصادی وابسته به روزنامه هاارتص است، در گزارشی در این رابطه نوشت، عملیات روز ۷ اکتبر (طوفان الاقصی) باعث شد تا به این لحظه ۲۳۰ هزار نفر از مهاجران صهیونیستی که در شهرک‌های صهیونیست نشین اسکان داده شده بود، از اسرائیل پا به فرار گذشته و به دیگر کشور‌ها بروند.

به اعتراف این رسانه رقم مذکرو فقط تا اوایل هفته چهارم حمله به غزه است و می‌تواند اولین موج از مهاجرت‌های معکوسی باشد که در سایه جنگ و بحران امنیتی اسرائیل محسوب شود.

در این گزارش آمده است، روند فرار شهرک نشینان و تبدیل شدن به یک پدیده و جریان از هفته دوم جنگ نمایان شد، بعد از آنکه پرواز‌های خارجی پس از یک هفته توقف در فرودگاه بن گوریون به زمین نشستند.

آمار‌هایی که اداره گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی در اختیار این رسانه قرار داده، تا اواخر هفته سوم از (عملیات طوفان الاقصی) بیش از ۲۳۰ هزار مهاجر صهیونیست از اسرائیل گریخته‌اند و برخی از آن‌ها حتی کار و پیشه و فعالیت‌های اقتصادی خود را هم در فلسطین اشغال تعطیل یا به حداقل رسانده‌اند.

به نوشته د مارکر در این میان برخی از صهیونیست‌ها فراری از فلسطین اشغالی در تماسی با مسئولین و کارفرمایان خود خواستار فراهم شدن ساز و کاری جهت ادامه همکاری از طریق دورکاری و از کشور‌های محل اقامت شان شده‌اند. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده