آیت‌الله رئیسی:ملت ایران تصمیم گرفته تحریم‌ را به فرصت تبدیل کند-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

آیت‌الله رئیسی:ملت ایران تصمیم گرفته تحریم‌ را به فرصت تبدیل کند

رئیس‌جمهور گفت: ملت و جوانان ایران تصمیم گرفته‌اند تحریم‌ها و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنند؛ این فرصت‌ها امروز در ایران اسلامی کاملا قابل مشاهده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 08
کد خبر: ۲۱۲۶۰۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با «امامعلی رحمان» رئیس‌جمهور تاجیکستان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها، در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه علم و فناوری پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.

رئیس‌جمهور افزود: ما ظرفیت‌ها و تجارب بسیار خوبی در حوزه انرژی، کشاورزی و صنعت و معادن داریم و آماده هستیم تا این تجارب را با مردم تاجیکستان به اشتراک بگذاریم.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: ملت و جوانان ایران تصمیم گرفته‌اند تحریم‌ها و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنند؛ این فرصت‌ها امروز در ایران اسلامی کاملا قابل مشاهده است.

رئیس جمهور بیان کرد: ایران و تاجیکستان اشتراکات فرهنگی دارند بهمین جهت می‌توانیم همکاری‌های بسیاری داشته باشیم. مقرر شد با فعال شدن بخش‌های فرهنگی در دو کشور بتوانیم در جهت توسعه فرهنگی و زبان فارسی گام‌های جدی برداریم.

آیت‌الله رئیسی عامل مقابله با تهاجم فرهنگی را داشته‌های فرهنگی دانست و افزود: سرمایه ایران و تاجیکستان داشته های فرهنگی مشترک است. این داشته‌های فرهنگی به عنوان سرمایه ماندگار باید برای صیانت از جوانان توسعه پیدا کند.

رئیس‌جمهور افزود: امروز داغی بر دل همه مردم مسلمان در جهان برجامانده است و همه انسان‌ها و مردمان باوجدان عالم را نسبت به سرنوشت مردم فلسطین داغدار و دغدغه‌مند کرده است. امروز نمی‌توانیم از موضوع فلسطین بگذریم چون فلسطین مساله ما، جهان اسلام و مساله بشریت و حمایت از مردمی مظلوم و مقتدر است.

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: آنچه که همواره مورد تاکید ما قرار دارد قطع سریع حملات به مردم غزه و پایان یافتن نسل‌کشی و کودک‌کشی در فلسطین است. تاکنون ۴ هزار کودک و هزاران نفر از مردم بی‌گناه و مظلوم فلسطین به دست رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکایی‌ها وغربی‌ها به شهادت رسیده‌اند.

رئیس‌جمهور گفت: امروز مردم جهان می‌خواهند سریعا به این حملات پایان داده شود و محاصره مردم غزه سریعا شکسته شود و امدادرسانی به مردم فلسطین آغاز و به حقوق حقه مردم فلسطین توجه شود. امیدواریم این سازمان‌های جهانی و بین‌المللی فریاد، سخن و خواست مردم جهان را شوند و به خواست آنها توجه کنند.

ابراز خرسندی رحمان از افزایش تبادلات تجاری بین ایران و تاجیکستان

امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان در نشست خبری مشترک با آیت‌الله سید ابراهیم رئیس رئیس‌جمهور ایران با استقبال از گسترش همکاری‌های گوناگون، گفت: امضای اسناد دوجانبه بین ایران و تاجیکستان در حوزه‌های مختلف، سطح همکاری‌ها را افزایش می‌دهد.

رئیس‌جمهور تاجیکستان ادامه داد: زمینه‌های مشترک تاریخی باعث گسترش همکاری‌ها بین دو کشور می‌شود./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده