آیت‌الله رئیسی:ملت ایران تصمیم گرفته تحریم‌ را به فرصت تبدیل کند-راهبرد معاصر

آیت‌الله رئیسی:ملت ایران تصمیم گرفته تحریم‌ را به فرصت تبدیل کند

رئیس‌جمهور گفت: ملت و جوانان ایران تصمیم گرفته‌اند تحریم‌ها و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنند؛ این فرصت‌ها امروز در ایران اسلامی کاملا قابل مشاهده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 08
کد خبر: ۲۱۲۶۰۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با «امامعلی رحمان» رئیس‌جمهور تاجیکستان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها، در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه علم و فناوری پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.

رئیس‌جمهور افزود: ما ظرفیت‌ها و تجارب بسیار خوبی در حوزه انرژی، کشاورزی و صنعت و معادن داریم و آماده هستیم تا این تجارب را با مردم تاجیکستان به اشتراک بگذاریم.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: ملت و جوانان ایران تصمیم گرفته‌اند تحریم‌ها و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنند؛ این فرصت‌ها امروز در ایران اسلامی کاملا قابل مشاهده است.

رئیس جمهور بیان کرد: ایران و تاجیکستان اشتراکات فرهنگی دارند بهمین جهت می‌توانیم همکاری‌های بسیاری داشته باشیم. مقرر شد با فعال شدن بخش‌های فرهنگی در دو کشور بتوانیم در جهت توسعه فرهنگی و زبان فارسی گام‌های جدی برداریم.

آیت‌الله رئیسی عامل مقابله با تهاجم فرهنگی را داشته‌های فرهنگی دانست و افزود: سرمایه ایران و تاجیکستان داشته های فرهنگی مشترک است. این داشته‌های فرهنگی به عنوان سرمایه ماندگار باید برای صیانت از جوانان توسعه پیدا کند.

رئیس‌جمهور افزود: امروز داغی بر دل همه مردم مسلمان در جهان برجامانده است و همه انسان‌ها و مردمان باوجدان عالم را نسبت به سرنوشت مردم فلسطین داغدار و دغدغه‌مند کرده است. امروز نمی‌توانیم از موضوع فلسطین بگذریم چون فلسطین مساله ما، جهان اسلام و مساله بشریت و حمایت از مردمی مظلوم و مقتدر است.

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: آنچه که همواره مورد تاکید ما قرار دارد قطع سریع حملات به مردم غزه و پایان یافتن نسل‌کشی و کودک‌کشی در فلسطین است. تاکنون ۴ هزار کودک و هزاران نفر از مردم بی‌گناه و مظلوم فلسطین به دست رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکایی‌ها وغربی‌ها به شهادت رسیده‌اند.

رئیس‌جمهور گفت: امروز مردم جهان می‌خواهند سریعا به این حملات پایان داده شود و محاصره مردم غزه سریعا شکسته شود و امدادرسانی به مردم فلسطین آغاز و به حقوق حقه مردم فلسطین توجه شود. امیدواریم این سازمان‌های جهانی و بین‌المللی فریاد، سخن و خواست مردم جهان را شوند و به خواست آنها توجه کنند.

ابراز خرسندی رحمان از افزایش تبادلات تجاری بین ایران و تاجیکستان

امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان در نشست خبری مشترک با آیت‌الله سید ابراهیم رئیس رئیس‌جمهور ایران با استقبال از گسترش همکاری‌های گوناگون، گفت: امضای اسناد دوجانبه بین ایران و تاجیکستان در حوزه‌های مختلف، سطح همکاری‌ها را افزایش می‌دهد.

رئیس‌جمهور تاجیکستان ادامه داد: زمینه‌های مشترک تاریخی باعث گسترش همکاری‌ها بین دو کشور می‌شود./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار