پایان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات خبرگان-راهبرد معاصر
طحان نظیف: مجلس قوی قانونی را تصویب می کند که با اسناد بالادستی تطابق دارد منتخبان اولویت‌های مجلس دوازدهم را در فراکسیون گام دوم مطرح کردند رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب بازدید کردند+ عکس سردار حسنی آهنگر: عملیات «وعده صادق» بزرگترین پیشران برای نقطه عطف آینده دانست رئیس جمهور قانون تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی را ابلاغ کرد رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم دریادار سیاری: تغییر سبک زندگی از برنامه‌های دشمن در حوزه جنگ نرم است وعده صادق، اصلاح‌طلبان و امان نامه رضا پهلوی واکنش مجلس به پیشنهاد تعطیلی شنبه و کاهش ساعت کاری کارمندان صعود ۸ پله‌ای دانشگاه شریف در رتبه‌بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴ اسامی ۲۹۰ نماینده منتخب مجلس دوازدهم + جدول تفکیکی وزیر کشور: انتخابات در اوج امنیت و سلامت برگزار شد حضور ۱۴ منتخب زن در مجلس دوازدهم+ اسامی حجت‌الاسلام سلیمی: رای‌گیری الکترونیکی موجب سهولت انتخابات شد نخستین خواهر و برادر راهی مجلس دوازدهم شدند

پایان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات خبرگان

ثبت نام ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری پس از یک هفته مهلت امروز در حالی پایان یافت که با حاشیه‌های جالبی همراه شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 11
کد خبر: ۲۱۲۹۷۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ هفتمین و آخرین روز ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز شنبه ۲۰ آبان که از ۸ صبح در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها آغاز شده بود و ساعت ۱۸ امروز با ثبت نام بیش از ۴۰۰ داوطلب به کار خود پایان داد.

آغاز این روزپایانی انتخابات خبرگان رهبری با نویسی نماینده آیت الله «سید ابراهیم رییسی» همراه شد که حجت‌الاسلام حسین بابایی با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی ثبت نام کرد. رییسی پیش از عضو خبرگان دوره چهارم و نایب رییس اول پنجمین دوره مجلس خبرگان است.

برادرانی که داوطلب انتخابات شدند

نام نویسی دو برادر برای خبرگان رهبری همراه بود. آیت‌الله علی اکبر کلانتری ۶۱ ساله عضو پنجمین دوره خبرگان رهبری که روز گذشته ثبت‌نام کرد و برادر کوچکتر حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری ۵۷ ساله که تولیت حرم شاهچراغ را برعهده دارد با یک روز فاصله در روز آخر متقاضی خبرگان رهبری شد. اما آیت‌الله علی اکبر کلانتری از حوزه انتخابیه شیراز برای دو دوره متوالی و برادر کوچکتر او از حوزه انتخابیه تهران برای اولین بار داوطلب خبرگان رهبری شدند.

در ادامه نماینده حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون قوه قضاییه و رییس شوراهای حل اختلاف با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه تهران داوطلب ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری شد.

اسماعیلی تنها غیرمعمم خبرگان رهبری

«محسن اسماعیلی» از دیگر داوطلبان ششم خبرگان رهبری امروز ثبت نام کرد که وی پیش از این در دوره چهارم و پنجم عضو خبرگان رهبری بوده است.

حضور نماینده روحانی در چهارساعت پایانی ثبت نام

نماینده حجت الاسلام حسن روحانی که در چهارساعت پایانی آخرین روز ثبت نام در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بود، یک ساعت بعد از حضور نماینده اش، وارد وزارت کشور شد تا شخصا ثبت نام خود را قطعی کند.

او در حین نام نویسی خطاب به خبرنگاران و عکاسان مستقر در ستاد گفت: «اگر فردا می آمدیم روز تولد ما بود».

در حین بررسی مدارک، یکی از خبرنگاران از روحانی سوال کرد که پس از پایان ریاست جمهوری مشغول چه کاری هستید گفت : کارهای فرهنگی و طبعا به فعالیت سیاسی مشغولم.

علمای اهل سنت در فهرست خبرگان رهبری

صبح امروز ستاد انتخابات کشور شاهد حضور ٢ داوطلب اهل سنت بود که یک نفر برای سومین بار و دیگری برای نخستین بار از حوزه انتخابیه سیستان و بلوچستان.

داوطلبی که برای سومین بار در این انتخابات نام نویسی کرده بود، داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم به شمار می رود که صلاحیتش تایید شده است.

همچنین ماموستا عبدالسلام کریمی دستیار و مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی به عنوان نفر سوم برای نخستین بار از حوزه انتخابیه تهران داوطلب انتخابات خبرگان رهبری شد.

آخرین داوطلب خبرگان رهبری

آیت‌الله «سید احمد مرتضوی مقدم» به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین امیررضا دهقانی‌نیا رییس مجتمع قضایی شهید بهشتی در دقایق پایانی آخرین روز ثبت‌نام با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب انتخابات خبرگان رهبری شدند.

مرتضوی مقدم رییس پیشین دیوان عالی کشور و اکنون مشاور عالی رییس قوه قضاییه است و حجت‌الاسلام والمسلمین امیررضا دهقانی‌نیا رییس مجتمع قضایی شهید بهشتی هم به‌عنوان نفرات آخر با حضور در ستاد انتخابات ثبت‌نام کرد.

پرونده ثبت‌نام ششمین دوره انتخابات رهبری بعد از یک هفته، امروز ۲۰ آبان پایان یافت./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده